بسیج چتر امنیت کشور است

فرمان حضرت امام (ره) در تشکیل بسیج مانند معجزه بود چرا که بسیج بزرگ‌ترین نعمت خدایی و چتر امنیت کشور است.

آیت الله محمدی لائینی نماینده، ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه‌های نماز جمعه ساری با بیان اینکه بسیج بزرگ‌ترین نعمت خدایی و چتر امنیت کشور است، گفت: شجره طیبه بسیج به برکت فرمان امام (ره) به وجود آمده است و امروز اگر این بسیج نبود کشور در آتش جنگ افروزی‌های دشمنان ایران می‌سوخت و دشمنان بر منطقه ما مسلط می‌شدند.

او افزود: نوجوانان حتما در پایگاه‌های بسیج حضور منسجم، متراکم، جدی و فعال داشته باشند و از مسئولان می‌خواهیم که از بسیجیان حمایت جدی کنند.

امام جمعه ساری گفت: رهبر عزیزمان دو روز پیش در دیدار با ورزشکاران پیام‌هایی را داشتند، ایشان از سه بانو و چهار گروه ورزشی تشکر کردند؛ همچنین مقام معظم رهبری از ورزشکارانی که حاشیه‌های ارزشی را به ورزش خود افزودند تشکر کردند؛ مقام رهبری در این فراز‌ها هم به ورزش بخصوص ورزش سنتی و ملی اهمیت دادند و نظرشان به توسعه و ظرفیت جهانی شدن آن و توجه به حاشیه‌های مهم‌تر از متن بوده است.

او افزود: اهمیت این حاشیه‌ها از خود ورزش کمتر نبوده و بلکه بیشتر است، حقانیت این‌ها امروز بیشتر از همیشه آشکار می‌شود، این بخشی از قدرت ملی ایران است، همه دنیا فهمیدند که ورزشکار ایرانی چرا راضی نمی‌شود با طرف صهیونیست روبرو شود، چون او جنایتکار بوده و در حال ورزش برای یک رژیم جنایتکار و تروریست است.

آیت الله لائینی با اشاره به برخی مناسبت‌های تاریخی در دفاع مقدس، گفت: ۷ آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی است که در یک مصاف نابرابر با نیرو‌های آمریکایی و بعثی شجاعانه ایستادند و مظلومانه به شهادت رسیدند، امام راحل در فرازی از پیام قطعنامه ۵۹۸ به آمریکائی‌ها چنین فرمودند که تا دیر نشده از خلیج فارس بیرون بروید که ممکن است فرزندان انقلاب ناو‌های جنگی شما را به قعر آب‌های خلیج فارس بفرستند، آن روز امام می‌دانست که در این نظام و ملت چنین ظرفیتی وجود دارد که به اقتدار امروز برسد.

او افزود: چهارشنبه هشت آذر روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین است که البته در یکی دو ماه اخیر بار‌ها این همبستگی را نشان داده‌اید نماز جمعه امروز، هم نماز جمعه و هم تجمعی با هدف نمایش همبستگی با مردم غزه و فلسطین است.

آیت الله لائینی با اشاره به پیش رو بودن سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) بر اساس روایتی، گفت: چه شد حضرت علی (ع) که اسوه مبارزه با ظلم و حمایت از مظلوم بودند در مقابل مظلومیت همسرش با ظالمان برخورد نکرد، باید بدانیم که بالاتر از مصیبت شکسته شدن پهلوی بانو، مصیبت صبر و سکوت امام علی (ع) بر این مصیبت که به‌واسطه مصلحت بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار