اسرائیلی‌ها بی گناهان را به خاک و خون کشیدند

آیت الله آملی لاریجانی گفت: اسراییلی‌ها در جنگ غزه بی گناهان را به خاک و خون کشیدند که متاسفانه با سکوت برخی جوامع همراه بود.

آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم بزرگداشت حجت الاسلام شیخ علی ادبی موسس حوزه علمیه ولی عصر روستای فریمک هزارجریب و یادبود علمای شهرستان بهشهر، گفت: اسراییلی‌ها در اتفاقات اخیر نه اخلاق را رعایت کردند و نه انسانیت را، بی گناهان را به خاک و خون کشیدند که متاسفانه با سکوت برخی جوامع همراه بود.

او افزود: بر اساس تعالیم قرآنی اگر کسی فرد بی گناهی را بکشد، گویی همه انسان‌ها را کشته، اما یهودیان و اسراییلی‌ها در غزه جنایاتی را مرتکب شده اند که در تاریخ به ندرت شاهد آن بوده ایم.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: اینکه عده‌ای اهل جهاد می‌شوند و مسئولیت آن را به عهده می‌گیرند، چیزی نیست که از هرکسی انتظار داشته باشیم و چیزی نیست هرکسی توان انجام این خواسته الهی را داشته باشد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نقش مبلغینی مانند حجت الاسلام ادبی در تببین و احیای امر پیام بران و امامان و همچنین هدایت عموم مردم را غیر قابل انکار دانست و افزود: جایگاه مردمی این مبلغ و این روحانی مردمی آنقدر برجسته هست که بعد از گذشت ۱۶ سال از وفات ایشان در کوچه و خیابان هنوز از او حرف زده می‌شود.

آیت الله لاریجانی گفت: دور هم نشستن مومنان، مذاکره علمی و دینی و سخن گفتن برای احیای ارزش‌های دینی و باز کردن گره‌های مسایل ارزشمند است و این چیزی است که برای هر کسی که دغدغه مسائل دین دارد، وظیفه می‌شود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نسل جوان را باید به زبان و فهم او تعریف کرد و نباید کسی را با رفتاری ناپسند فراری داد، ادامه داد: باید قدر تبلیغ دین را بدانیم که نسل جدید سوال دارد و سوال دعوا ندارد و باید با فکر و تدبیر، سوال را فهم و مساله را طرح و اسلام را تعریف کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.