تروئیکای اروپایی:

برای حل مسئله هسته‌ای ایران پایبند به یک راه‌حل دیپلماتیک هستیم

فرانسه، انگلیس و آلمان در نشست شورای حکام بیانیه مشترکی در خصوص اجرای تعهدات هسته‌ای ایران در چارچوب برجام ارائه کردند. 

سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس (تروئیکای اروپایی) در نشست شورای حکام بیانیه‌ای مشترک در خصوص برنامه هسته‌ای ایران منتشر کرده و ضمن بیان ادعا‌های بی‌اساس، در انتها یادآور شدند که در خصوص این موضوع پایبند به راه‌حلی دیپلماتیک هستند.

به گزارش وبسایت دولت انگلیس، در این بیانیه سه کشور اروپایی مدعی شده‌اند: «از سال ۲۰۱۹، ایران فعالیت‌های خود را گسترش داده و به سطوحی رسانده است که برای کشوری که برنامه تسلیحات هسته‌ای ندارد، بی‌سابقه است». 

این بیانیه در ادامه ادعا می‌کند: ایران سانتریفیوژ‌های پیشرفته دیگری را در نطنز نصب کرده و به توسعه زیرساخت‌های سانتریفیوژ‌های خود ادامه می‌دهد که می‌تواند برای افزایش تولید اورانیوم غنی شده استفاده شود. 

در ادامه تروئیکای اروپایی بیان می‌کند که از ایران خواسته تا پایبندی کامل به برجام را از سر بگیرد و ادعا می‌کند که پیشرفت‌های هسته‌ای ایران به امنیت بین‌المللی آسیب می‌زند. 

سه کشور اروپایی بیان کرده‌اند که پایبند به یک «راه حل دیپلماتیک» برای حل مسئله هسته‌ای ایران هستند و به رایزنی‌ها ادامه خواهند داد. در انتهای این بیانیه، سه کشور اروپایی اعلام کردند که ما از ایران می‌خواهیم که برنامه هسته‌ای خود را کاهش دهد و انتظار داریم گام‌های سریع و معنادار بعدی برای بازگرداندن سطح همکاری توافق شده با آژانس را بردارد. 

گفتنی است، ادعا‌های تروئیکای اروپایی در حالی مطرح می‌شود که نمایندگی ایران در سازمان ملل پیش از این تاکید کرده جمهوری اسلامی ایران همواره به تعهدات خود ذیل موافقت نامه پادمان جامع پایبند بوده و با آژانس حداکثر همکاری را داشته است تا بتواند فعالیت‌های راستی‌آزمایی خود را در ایران به نحو احسن اجرا کند. 

نمایندگی ایران همچنین تاکید کرده که کشورمان در ماه نوامبر سال گذشته در اطلاعیه‌ای به آژانس، از قصد خود برای غنی‌سازی اورانیوم در فردو از طریق سانتریفیوژ‌های پیشرفته اطلاع داده است. این تصمیم در چارچوب اقدام‌های اصلاحی ایران در واکنش به «عدم پایبندی دیگر طرف‌ها به تعهدات برجام» و مطابق با حقوق کشورمان بر اساس ان پی تی اتخاذ شده است.

شب گذشته نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز شد. این نشست تا روز جمعه ادامه دارد و مسائل گوناگون از جمله برنامه هسته‌ای ایران را بررسی می‌کند. خبرگزاری رویترز پیش‌تر به نقل از مقامات آگاه غربی نوشته بود که در این نشست علیه ایران قطعنامه‌ای تصویب نخواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
هواپیماهای ائتلاف آمریکا 6 بار حریم هوایی سوریه را نقض کردند
جنگنده‌ها و پهپادهای ائتلاف آمریکا طی 24 ساعت گذشته 6 بار حریم هوایی سوریه را نقض کردند.
ائتلاف آمریکا همچنان از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی همه جانبه حمایت و پشتیبانی می کند.
آمریکا جنایتکار و اروپا حق ندارند دم از حقوق بشر بزنند و از سال 1945 تاکنون بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در جهان هستند. صهیونیست‌ها در اصل سرباز آمریکا هستند. تروریست‌ها در اصل سرباز آمریکا و اروپا هستند.
مقامات جنایتکار رژیم اسرائیل و آمریکا باید محاکمه شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۰۳ آذر ۱۴۰۲
هرگز اروپا به دنبال خاتمه و حل مسئله هسته ای ایران نیست بلکه برعکس به دنبال ایجاد تنش و باجگیری از این طریق است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۸ ۰۳ آذر ۱۴۰۲
مجبورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۲ ۰۳ آذر ۱۴۰۲
سه کشور فرانسه ،انگلیس والمان کلاحرف مفت زیاد می زنند وبی تعهدترین کشور دنیاهستند اصلا انهارانباید تحویل گرفت تاخودشان متوجه شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۰۳ آذر ۱۴۰۲
خودتان را بکشید فلسطین پیروز است
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۰۰:۰۹ ۰۳ آذر ۱۴۰۲
خخ شماکی پایبنددیپلماتیک بودیدوحشی هاشماکه جزوحشی گری کاردیگه ای بلدنیستیدغربی های وحشی مرگ برشماوآمریکالعنت خدابرشما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۰۳ آذر ۱۴۰۲
اطمینان به این اراذل و اشرار اشتباه محض است.
آخرین اخبار