پیشنهاد نروژ برای افزایش ۴۰ میلیون یورویی کمک به غزه

دولت نروژ پیشنهاد اختصاص ۴۰ میلیون یورو دیگر برای کمک به فلسطینیان در غزه را ارائه کرد.

یوناس گهراستور، نخست وزیر نروژ اعلام کرد که کشورش از هفتم اکتبر گذشته ۴۰ میلیون یورو به نفع فلسطینی‌های آسیب دیده از جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه در نظر گرفته است.

او در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد که جنگ غزه هر روز باعث رنج بی‌شمار مردم غیرنظامی می‌شود و تاکید کرد که نیاز به کمک‌های اضطراری بسیار مهم است.

از ۴۷۰.۵ میلیون کرون (۴۰ میلیون یورو) که دولت پیشنهاد پرداخت کرده و پارلمان نروژ هنوز آن را تایید نکرده است، ۳۴۰.۵ میلیون کرون به کمک‌های بشردوستانه و اضطراری به غزه و ۳۰ میلیون کرون به امنیت غذایی در غزه اختصاص خواهد یافت.

۱۰۰ میلیون کرون باقی مانده برای افزایش کمک‌های بودجه‌ای به تشکیلات خودگردان فلسطین است که بر کرانه باختری حکومت می‌کند، اما همچنان به پرداخت حقوق کارمندان دولت در نوار غزه ادامه می‌دهد.

پیش از این نیز گهراستور در سخنانی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه هشدار داد که اقدامات این رژیم علیه مردم فلسطین ناقض قوانین بین‌الملل و اصول تناسب در پاسخ و واکنش است.

دفتر اطلاع‌رسانی تشکیلات خودگردان در غزه روز گذشته اعلام کرد که آمار شهدای حمله به غزه به ۱۴۵۳۲ نفر رسید که بیش از ۶ هزار کودک و ۴ هزار زن در میان شهدا به چشم می‌خورند. بر اساس آمار اعلامی این نهاد دولتی در نتیجه جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه بیش از ۳۵ هزار فلسطینی دیگر نیز تاکنون زخمی شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار