پویش هر خانه، یک اتاق گرم با هدف مدیریت مصرف گاز در خراسان رضوی آغاز شد

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: پویش هر خانه، یک اتاق گرم که تجربه موفقی از پارسال در حوزه مشارکت مردمی برای مدیریت مصرف گاز بود از امروز آغاز شد و تا پایان سال ادامه دارد.

حسن افتخاری مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: مصرف‌کنندگان گاز طبیعی در دوره اوج سرما می‌توانند با گرم کردن یک اتاق در خانه و خاموش کردن تجهیزات گرمایشی اتاق‌های بدون استفاده و پوشیدن لباس مناسب فصل به جای افزایش درجه حرارت منزل، در پایداری گاز نقاط دورافتاده مشارکت فعالانه‌ای کنند.

او افزود: پارسال با مشارکت مسوولانه مردم استان در موضوع بهینه سازی مصرف گاز، باوجود برودت شدید دما در دی ماه شاهد کاهش قابل ملاحظه مصرف گاز در بخش خانگی بودیم که این مهم با همراهی مردم و تامین حداکثری انرژی در مناطق دورافتاده همراه شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی به دلیل دوری از منابع گازی جنوب کشور در ایام اوج سرما دچار ناترازی مقطعی گاز در شبکه‌ها و خطوط انتقال می‌شود که با توجه به سهم بالای گاز در سبد مصرفی بخش خانگی، همراهی مردم راهکار فوری برای تامین پایدار گاز طبیعی بخش‌های مختلف است.

افتخاری بیان کرد: شرکت ملی گاز ایران در دولت سیزدهم در کنار اجرای طرح‌های گازرسانی روستایی، طرح‌های بهینه سازی مصرف و طرح‌های کلان و مهم مربوط به تامین و پایداری گاز را برای تقویت شبکه گاز شرق کشور در حال اجرا دارد.

او تصریح کرد: ساخت مرحله دوم ذخیره سازی گاز در "شوریجه"، اجرای خط تقویتی انتقال گاز تربت جام و رینگ تقویتی جنوب مشهد، اجرای خط ۴۸ اینچ سراسری برای انتقال گاز جنوب به شرق کشور و ساخت ایستگاه تقویت فشار "آرادان" با این هدف انجام شده یا در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار