اجرای ۲ طرح گازرسانی سرخس از برنامه عقب است

فرماندار سرخس گفت: اجرای ۲ طرح گازرسانی به ۲۸ روستا و طرح تقویت فشار گاز سرخس اکنون از برنامه پیش‌بینی شده عقب است.

حسن نوری زاده گفت: مقرر شده بود شرکت گاز استان خراسان رضوی تا پایان سال ۱۴۰۱ گازرسانی به ۲۸ روستای بدون گاز سرخس را به اتمام برساند که همچنان این طرح ناکام مانده است.

وی بیان کرد: اجرای طرح تقویت گاز شهر سرخس با وجود همکاری خوب بخشداری مرکزی سرخس با توجه به اتمام مدت قرارداد پیمانکار متوقف شده است و لوله های گاز اجرای این طرح نیز به انبار منتقل شده است.

فرماندار سرخس ادامه داد: علت نخست ناکامی در اجرای طرح ها عدم نظارت شرکت گاز بر فعالیت پیمانکاران است.

نوری زاده بیان داشت: به جای اینکه اجرای طرح ها به صورت پیوسته با پیمانکاران عقد قرارداد شود و اجرای آنها پیوسته مطالبه گردد، طرح ها به صورت منقطع اجرا شده و در عمل اجرای طرح در مقاطع سخت مانند کوه ها و مسیل ها انجام نشده و الان پیمانکاران جدید حاضر به پذیرش اجرای بخش های باقی مانده و سخت طرح نیستند.

طی روزهای گذشته شماری از شهروندان سرخسی در تماس با ایرنا از بلاتکلیفی طرح تقویت گاز شهر سرخس گلایه کرده و خواستار تعیین تکلیف پیمانکار برای این طرح شدند.

پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد واقع در شهرستان مرزی سرخس در حال حاضر گاز مصرفی دستکم پنج استان شمال شرق کشور را تامین می کند.

شهرستان سرخس با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۸۱ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار است که ۵۵ درصد جمعیت این شهرستان در روستاها سکونت دارند، در حال حاضر ۳۶ روستای سرخس فاقد گاز طبیعی بوده که پروژه گازرسانی به ۲۸ روستا در حال اجراست.

برچسب ها: طرح گازرسانی ، سرخس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.