اردوغان: نتانیاهو رفتنی است

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: مقامات خارجی به او گفته اند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی مجبور به کناره گیری از قدرت است.

ترکیه جزء معدود کشور‌های اسلامی است که روابط بسیار گسترده‌ای با رژیم صهیونیستی دارد، اما آنکارا دستکم طی دو دهه اخیر به طور مستمر از مواضع تل آویو در سرکوب مردم فلسطین انتقاد کرده است. موضوعی که با شروع جنگ فعلی غزه تشدید شده است.

به گزارش تله تریدر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز (چهارشنبه) گفت: مقامات خارجی به آنکارا اعلام کرده اند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل مجبور به کنار رفتن از قدرت است. 

اردوغان که در حال بازگشت از الجزایر به ترکیه بود در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد: اسراییل باید برای پایبندی به قوانین بین المللی تحت فشار قرار گیرد. تل آویو باید در برابر اقداماتش مسئول باشد و محاصره نوار غزه باید از سوی سازمان ملل پایان بپذیرد. 

رئیس جمهور ترکیه بار دیگر اسراییل را دولت ترور و اشغالگر خواند و تاکید کرد: اسراییل مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است. 

پیش از این سخنان اردوغان در خطاب قرار دادن حماس به عنوان رزمندگان که برای آزادی خود می‌جنگند، باعث خشم تل آویو شده بود. اکنون به دلیل مواضع رئیس جمهور ترکیه و تشدید تنش‌ها میان دو طرف به دلیل جنگ غزه، سطح روابط دیپلماتیک آنکارا و تل آویو کاهش یافته و دو طرف برخی دیپلمات هایشان را از پایتخت‌های یکدیگر خارج ساخته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۱ آذر ۱۴۰۲
اقای اردغان فکر نکنم مثل تو لشر خدا خلق کرده باشد که هفت رنگ داری وهفت زبان وهفت کردار وهفت دین وهفت حزب وهفب نشان ولی رنگی از یکرنگی وصداقت در تو نیست
آخرین اخبار