مقام سابق وزارت خارجه آمریکا: کشتن ۴۰۰۰ کودک فلسطینی کافی نیست!

کارمند سابق وزارت امور خارجه آمریکا در دوره اوباما اظهارات نژادپرستانه‌ای درباره کشتار کودکان غزه بیان کرد.

استوارت سلدوویتز، کارمند سابق وزارت امور خارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما در اظهاراتی نژادپرستانه و اسلام هراسانه گفته است که کشتن ۴۰۰۰ کودک فلسطینی در غزه «کافی نیست»؛ اظهاراتی که انتقادات و واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته است.

به گزارش آناتولی، سلدوویتز که قبلاً مسئول شورای امنیت ملی وزارت امور خارجه در جنوب آسیا بود، سابقه‌ای طولانی در رفتار‌ها و اظهارات نژادپرستانه دارد. او در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده است یک فروشنده غذای خیابانی در نیویورک را «تروریست» می‌خواند و او را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.

طبق آنچه در شبکه اجتماعی ایکس وایرال شده است در این ویدئو فروشنده خیابانی بار‌ها به سلدوویتز توضیح می‌دهد که در حال حاضر مشغول به کار است و از او می‌خواهد دست از سرش بردارد.

سلدوویتز، پس از ادامه آزار و اذیت فروشنده خیابانی، به او می‌گوید: «آیا می‌دانی؟ ما ۴۰۰۰ کودک فلسطینی را کشتیم. این کافی نیست، کافی نیست.»

در صحنه‌های دیگر این ویدئو نیز سلدوویتز با گفتن الفاظ توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص) و قرآن کریم در حال آزار و اذیت فروشنده خیابانی دیگری ظاهر می‌شود.

به دنبال انتشار این صحنه ها، بنیاد روابط دولتی گاتهام (Gotham) در پیامی در شبکه ایکس اعلام کرد که تمام روابط خود را با سلدوویتز که برای آن کار می‌کرد قطع کرده است.

این سازمان اقدامات سلدوویتز در صحنه‌های این ویدئو را «شرارت آمیز، نژادپرستانه، و نامناسب با استاندارد‌های شرافت شرکت» توصیف کرد.

فعالانی که این ویدئو را به اشتراک گذاشته‌اند، خاطرنشان کردند که او در فاصله سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳، معاون دفتر امور اسرائیل و فلسطین در وزارت امور خارجه ایالات متحده بوده است. 

روزنامه انگلیسی دیلی میل دیروز نوشت: پس از واکنش‌های تند به این ویدئو، سلدوویتز در پیامی که آثار پشیمانی در آن نمایان نبود عذرخواهی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار