افزایش نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان در کشور‌های اروپایی

برخی بررسی‌ها نشان می‌دهد اعمال نژادپرستانه علیه سیاهپوستان در اروپا به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که سیاه‌پوستان در اتحادیه اروپا نسبت به شش سال گذشته، بیشترین سطح از آزار و تبعیض نژادی را تجربه می‌کنند و آمار مربوط به نژادپرستی ضد سیاه‌پوستان در آلمان به شدت بالا رفته است.

به گزارش «دویچه وله»، طبق گزارش اتحادیه اروپا که روز چهارشنبه منتشر شد، نژادپرستی علیه سیاه پوستان در دو کشور اتریش و آلمان به اوج رسیده است و طی سال‌های اخیر گزارش‌های مربوط به آزار و اذیت نژادی در این دو کشور تشدید شده است.

طبق بررسی‌های انجام گرفته شده از یک نظرسنجی توسط آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا، حدود یک سوم افراد سیاه‌پوست در کشور‌های اروپایی طی ۱۲ ماه گذشته تبعیض نژادی را احساس کرده‌اند و این میزان نسبت به شش سال پیش، ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

میزان احساس تبعیض نژادی در میان افراد سیاه‌پوست ساکن دو کشور اروپایی آلمان و اتریش، بالای ۶۴ درصد عنوان شده است. در حالی که پیشتر، طبق آخرین گزارشات به دست آمده در ۱۲ ماه گذشته احساس تبعیض نژادی در آلمان ۳۳ درصد برآورد شد.

این تجربه در بین افراد آفریقایی تبار به دلیل رنگ پوستشان بیشتر بوده است. سه چهارم افراد شرکت کننده در نظرسنجی آژانس حقوق اساس اتحادیه اروپا عنوان کرده‌اند که در ۵ سال گذشته تبعیض را تجربه کرده‌اند. پس از آلمان و اتریش، سومین کشوری که تبعیض نژادی علیه سیاه‌پوستان در آن تشدید شده است، فنلاند بوده است.

این در حالی است که پایین‌ترین سطح احساسات نژادپرستانه مربوط به دو کشور پرتغال و سوئد بوده است و پس از این دو ساکنان لهستان نیز سطوح پایین و بسیار کمی از موارد مربوط به نژادپرستی را گزارش داده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار