اعطای تسهیلات برای توسعه بوم گردی‌ها در استان سمنان

استاندار سمنان از اعطای اعتبارات خوبی برای تسهیلات توسعه بوم گردی و مشاغل خانگی در استان خبر داد و گفت: از توسعه گردشگری روستایی حمایت می‌کنیم.

سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر به مسافران و زائران استان سمنان گفت: در امسال و سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه برگزاری جشنواره‌ها در راستای نشاط اجتماعی و معرفی پتانسیل‌های هر منطقه به انجام رسید.

وی افزود: ضرورت دارد تا در راستای استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی و افزایش امید آفرینی و اعتماد در بین مردم بویژه در خصوص مشارکت حداکثری در حوزه انتخابات، تدوین برنامه جامع و مدون گردشگری با محوریت مردم در سطح استان در دستور کار قرار گیرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه کسب رتبه برتر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سطح کشور نشان از رویکرد خاص استان به بحث میراث فرهنگی و گردشگری دارد، بیان کرد: معرفی و اطلاع رسانی در خصوص کاربرد‌ها و قابلیت‌های نرم افزار اپلیکیشن پارکوپولو در راستای معرفی پتانسیل‌های گردشگری استان باید به صورت ویژه مَد نظر قرار داشته باشد.

هاشمی با بیان اینکه با توجه به فرارسیدن فصل سرما و بارش برف و باران و یخبندان، ستاد اجرایی خدمات سفر استان باید آمادگی کامل در اجرای طرح زمستانه را داشته باشد، گفت: بازدید، بررسی، رسیدگی و بازسازی مجتمع‌های بین راهی، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی در سطح راه‌های استان به منظور خدمت رسانی بهتر به مسافران و زائران ویژه مَد نظر باشد.

وی افزود: اعتبارات بسیار مطلوبی به منظور پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با شرایط بسیار آسان در راستای توسعه بوم گردی و توجه به مشاغل خانگی و صنایع دستی در استان اختصاص یافته که ضرورت دارد به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

استاندار سمنان توسعه بوم گردی‌ها و اقامتگاه‌های گردشگری روستایی از دیگر اولویت‌ها و سیاست‌های کاری استان بوده و در ادامه نیز خواهد بود، لازم است تا اقدامات در این حوزه با محوریت دفتر امور روستایی و شورا‌ها استانداری بیش از پیش تقویت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار