ضرورت بهره‌برداری از سامانه جامع املاک و مستغلات

عضو شورای شهر تهران گفت: ارتقاء شفافیت و انضباط مالی از ضرورت‌‌های مورد تاکید مجموعه مدیریت شهری تهران بوده است.

زهرا شمس‌احسان، عضو شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در صد و نود و چهارمین جلسه شورا در تذکر پیش از دستور خود با تاکید بر ضرورت بهره‌برداری از سامانه جامع املاک و مستغلات اظهار کرد: ارتقاء شفافیت و انضباط مالی، حفاظت از دارایی ها، استفاده اثربخش از منابع موجود و همچنین دستیابی به منابع پایدار همواره از ضرورت‌های مورد تاکید مجموعه مدیریت شهری تهران بوده است.

شمس‌احسان ادامه داد: در همین راستا شناسایی و مدیریت بهینه املاک و مستغلات و دارایی‌های غیرمنقول، امری گریزناپذیر است. طبق تبصره دوم (۲) ماده هفتم (۷) مصوبه تعیین تکلیف املاک واگذار شده تهران به اشخاص حقوقی و حقیقی (تاریخ ۱۵/۰۴/۱۴۰۰)؛ واگذاری املاک و فضا‌های شهرداری به مجموعه‌های عام‌المنفعه، خیریه، سمن‌ها و تشکل‌ها، انجمن‌ها و موسسات فرهنگی منوط به نظارت مستقیم نمایندگان کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بر عملکرد این مجموعه‌هاست.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در دستورالعمل مذکور نمی‌توان حق تصویب واگذاری بهره‌برداری از املاک شهرداری را از شورای اسلامی شهر تهران سلب کرد و در هر صورت واگذاری املاک باید به تصویب شورای اسلامی شهر تهران برسد.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم مصوبه‌های شورای اسلامی مبنی بر " ساماندهی اسناد املاک و مستغلات شهرداری تهران و مؤسسات تابعه" مورخ ۱۲/۰۲/۱۳۹۵، " نحوه محاسبه عوارض ساختمانی مبتنی بر ارزش مکانی املاک در شهر تهران " تاریخ ۱۲/۱۱/۱۳۹۹، " تعیین تکلیف املاک واگذار شده تهران به اشخاص حقوقی و حقیقی " تاریخ ۱۵/۰۴/۱۴۰۰ و با گذشت چندین ماه از همایش رونمایی و معرفی سامانه املاک و مستغلات شهر تهران، هنوز این سامانه تکمیل نشده و بصورت جامع مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

شمس‌احسان گفت: شهردار تهران در گزارشی شفاف و منسجم نسبت به رفع موانع پیش روی سامانه املاک و مستغلات و تعیین تکلیف اجرای کامل آن به طور مجدانه اقدام کند و امید است با تکمیل سامانه مذکور از بروز برخی نابسامانی‌ها جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.