عدم تخصیص بودجه مناسب به سازمان مدیریت بحران و آتش‌نشانی

عضو شورای شهر تهران گفت: متاسفانه بودجه‌ای که به آتش‌نشانی و مدیریت بحران اختصاص داده می‌شود صرفا در حد پرداخت حقوق و مزایای پرسنل است.

احمد صادقی عضو شورای شهر تهران در یکصد و نود و سومین جلسه شورا با اشاره به برگزاری مانور اسکان اضطراری از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران گفت:  تهران یکی از آسیب پذیر ترین شهر های دنیا  در برابر حوادث  طبیعی و انسان ساز است  و این ضرورت آمادگی همه دستگاه های امداد رسان و آمادگی شهروندان را می طلبد.

وی ادامه داد: شهرداری تهران به عنوان متولی مدیریت بحران نقش آفرینی می کند و به عنوان مسئول ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهر به جانشینی وزیر کشور می بایست  حضور فعال داشته باشد. 

صادقی ادامه داد:  کار بسیار پسندیده ای که  در هفته گذشته اتفاق افتاد این بود که  مانور اسکان اضطراری به صورت سراسرس در بوستان ولایت با حضور ۵۰ دستگاه دخیل در مدیریت بحران و  با حضور گروه های مردمی  و مجامع دانش بنیان برگزار شد که جا دارد به نوبه خودم از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بابت برگزاری این مانور سراسری تشکر و قدر دانی کنم.

صادقی در ادامه تاکید کرد:  این مانور ها نیازمند تکرار مستمر است به ویژه آنکه این مانور ها بایستی تخصصی باشد و با رویکرد آمادگی در برابر  زلزله، آتش سوزی، سیل باشد و اینها بایستی افزایش پیدا کند. 

صادقی در ادامه افزود: تذکری که باید بدهم بابت عدم تخصیص مناسب بودجه به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی است. متاسفانه بودجه ای که به این سازمان ها اختصاص داده می شود صرفا در حد پرداخت حقوق و مزایای پرسنل است در حالی که این دو سازمان غیر از پرداخت حقوق و مزایا نیازمند تخصیص نقدینگی لازم برای انجام پروژه های مندرج در مصوبات شورای شهر هستند و امیدواریم در تخصیص بعدی این دو سازمان امدادی را مد نظر قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار