ساماندهی اتباع افغانستانی در خراسان رضوی طبق ضوابط اجرا می‌گردد

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی گفت: مشکلات اجرایی طرح ساماندهی مهاجران افغانستانی در خراسان رضوی برطرف شده است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی گفت: برخی مشکلات اجرایی و ناملایمات در طرح ساماندهی اتباع افغانستانی برطرف شده است و از این پس این طرح طبق ضوابط اجرا می‌شود.

زهدی در جمع نخبگان و فعالان فرهنگی اجتماعی جامعه مهاجران افغانستانی تأکید کرد: ساماندهی اتباع افغانستانی در خراسان رضوی با جدیت پیگیری خواهد شد و مهاجران بدون مدرک باید به کشور افغانستان برگردند و با مدارک و به صورت قانونی به ایران وارد شوند تا شرایط میزبانی از آنان فراهم شود.

وی همچنین تصریح کرد: هیچ دستوری برای برخورد با پناهجویان کمتر از سن قانونی و بانوان مهاجر افغانستانی داده نشده است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به طرح انتقال اتباع خارجی از اطراف حرم مطهر رضوی تا شعاع ۳ کیلومتر اظهار کرد: این طرح بر اساس اعلام مسئولان اجرا خواهد شد، ولی تصمیم داریم که در نحوه اجرای آن در اطراف حرم مطهر پیشنهادهای مهاجران افغانستانی را در کارگروهی تخصصی  بررسی کنیم.

زهدی سپس نسبت به علاقه مندی اتباع افغانستانی برای زیارت اربعین حسینی افزود: ما خواهان حضور کاروان‌های زیارتی افغانستان در سفر اربعین با مدیریت درست و قانونی هستیم و اگر شرکت‌هایی با سازوکار معین بتوانند این کار را انجام دهند خراسان رضوی از این موضوع استقبال می‌کند.

وی همچنین در مورد تمدید کارت کار مهاجران افغانستانی وعده همکاری و پیگیری داد.

در این نشست، نمایندگان جامعه مهاجران افغانستانی ساکن خراسان رضوی ضمن قدردانی از ۴۰ سال مهمان نوازی ملت ایران از پناهجویان افغانستانی، درباره وجود برخی چالش ها در اجرای  طرح ساماندهی مهاجران مطالبی را ارائه کردند.

پیش از این حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان اعلام کرد: ایران بر اساس معیارهای اسلامی،‌ انسانی و با حفظ مصالح در بین کشورهای منطقه بیشترین بار پناهندگان را بر دوش می‌کشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۲
ساماندهی باید فقط اخراج باشه، بفرستید برن
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۲:۳۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۲
واقعا مهاجران غیر قانونی از هر کشوری که باشند هم بار امنیتی سنگینی برای کشور دارند و هم بار مالی بسیار سنگینی من قصد سیاه نمایی ندارم و همه ما انسان هستیم و دلسوز ولی حتی پذیرش قانونی مهاجر بیش از حد واقعا باعث مشکلات عدیده میشه .امیدوارم که مسولین مربوطه اقدام لازم را در حل این معضل انجام بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۲
طرح ساماندهی در تهران انشالله کی اجرا میشه؟
آخرین اخبار