عبدالله دوم در دیدار با رئیس کمیسیون اروپا:

ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه منجر به انفجار در منطقه خواهد شد

پادشاه اردن در دیدار با اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در امان، جنگ اسرائیل علیه غزه را «زشت» توصیف کرد.

عبدالله دوم، پادشاه اردن امروز یکشنبه در دیدار با اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در امان پایتخت اردن جنگ اسرائیل علیه غزه را «زشت» توصیف کرد و در خصوص «انفجار» منطقه هشدار داد.

ملک عبدالله بر لزوم اقدام فوری برای برقراری آتش بس در غزه، حفاظت از غیرنظامیان و اطمینان از ارسال بی وقفه کمک‌های بشردوستانه به غزه تاکید کرد.

وی نسبت به وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه هشدار داد و از جامعه بین المللی خواست تا به دلیل احترام به قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل، این «فاجعه انسانی» را متوقف کنند. پادشاه اردن تاکید کرد: ادامه حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه و تجاوزات غیرقانونی آن در کرانه باختری، منجر به انفجار در وضعیت کل منطقه خواهد شد.

ملک عبدالله بار دیگر بر لزوم تلاش جدی برای دستیابی به صلحی عادلانه و همه جانبه بر اساس راه حل دو دولتی تاکید کرد.
رئیس کمیسیون اروپا در این دیدار از نقش اردن در زمینه حمایت بشردوستانه از غیرنظامیان غزه و برپایی بیمارستان صحرایی در نزدیکی غزه قدردانی و بر ضرورت دستیابی به صلح «بر اساس راه‌حل دو دولتی» تأکید کرد.

فون در لاین در جریان سفر به خاورمیانه روز گذشته به مصر سفر کرده بود و با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در مورد جنگ غزه رایزنی کرده بود.

به گزارش روز شنبه دفتر رسانه‌های دولتی غزه، حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون منجر به شهید شدن ۱۲۳۰۰ نفر از جمله ۵۰۰۰ کودک و ۳۳۰۰ زن شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار