پس از تبدیل شدن به منطقه مرگ،

سازمان جهانی بهداشت خواستار تخلیه بیمارستان الشفا شد

تیم ارزیابی سازمان جهانی بهداشت پس از بازرسی بیمارستان الشفا، آن را «منطقه مرگ» و وضعیت را «ناامیدکننده» توصیف کرد و خواستار تخلیه آن شد.

سازمان جهانی بهداشت امروز یکشنبه اعلام کرد که در حال حاضر ۲۵ کارمند بخش بهداشت و ۲۹۱ بیمار در بیمارستان الشفاء غزه باقی مانده اند و قصد دارد طی ۲۴ تا ۷۲ ساعت آینده آن‌ها را تخلیه کند.

در اعلامیه سازمان جهانی بهداشت آمده است: دیروز شنبه یک تیم ارزیابی بشردوستانه این سازمان حدود یک ساعت شرایط در بیمارستان الشفا را بررسی کرد و آن را «منطقه مرگ» و وضعیت را «ناامیدکننده» توصیف کرد. 

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که قصد دارد بیماران و کارکنان را از بیمارستان الشفا به مجتمع پزشکی ناصر و بیمارستان اروپایی غزه در جنوب غزه جابجا کند، اما هشدار داد که این بیمارستان‌ها «در حال حاضر فراتر از ظرفیت کار می‌کنند و ارجاع‌های جدید از بیمارستان الشفا، کارکنان و منابع بهداشتی را تحت فشار قرار خواهد داد.»

این نهاد درخواست خود را برای آتش بس فوری، افزایش کمک رسانی، آزادی بی قید و شرط گروگان‌ها و توقف حملات به مراکز بهداشت و درمان و سایر زیرساخت‌های حیاتی غزه را تکرار کرد.

دیروز یکی از مقامات دفتر رسانه‌ای دولت غزه اعلام کرد: «نیرو‌های اشغالگر اسرائیل قبر‌هایی را که ما داخل حیاط بیمارستان الشفاء حفر کرده بودیم، نبش قبر کردند. آن‌ها بیش از ۱۰۰ جسد را که قبلاً دفن شده بودند با خود بردند».

گفته می‌شود ارتش اشغالگر افراد داخل بیمارستان را با اسلحه تهدید کرده و به شدت مورد بازرسی قرار می‌دهد. رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند بیمارستان الشفا مرکز فرماندهی نیرو‌های مقاومت است، اما تاکنون هیچ شواهدی برای ادعای خود ارائه نکرده است. 

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه آمار جدید شهدای فلسطینی را اعلام کرد و گفت: رژیم صهیونیستی از ۴۳ روز گذشته در حال پاکسازی نژادی و کشتار مردم فلسطین است.

وی اعلام کرد بر اثر تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر به شهادت رسیده‌اند. همچنین تعداد زخمی‌های تجاوز اخیر رژیم اشغالگر، به ۳۰ هزار نفر رسیده است که بیشر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۲
بیماریتانهای غزه محل دپوی مهمات وتونل هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۸ آبان ۱۴۰۲
سازمان بهداشت جهانی یعنی یکی از ادارات زیرمجموعه آمریکای دزد و تروریست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۲
چرا آمریکا و اسرائیل و جامعه جهانی گره ای را می توانستند با دست باز کنند با اصرار میخواهند که با دندان باز کنند؟ چرا وقتی گزینه مذاکره برای آزادی اسرای اسرائیلی و مبادله آنها با اسرای فلسطینی وجود داشت غرب و اسرائیل اصرار به نسل کشی گرفتند و بیش از 5000 کودک و نوزاد را کشتند؟؟
حال که با گذشت بیش از 40 روز کشتار و تخریب غزه و حتی با ورود پیاده نظام اسرائیل به جنگ عملا ثابت گردید آزادی اسرا از طریق جنگ ممکن نیست چرا هنوز گزینه اسرائیل و غرب ادامه جنگ تمام عیار است؟؟
آخرین اخبار