برگزاری نشست تخصصی «نقش آفرینی زنان در مدیریت بلایای طبیعی و بحران‌های اجتماعی»

نشست علمی_تخصصی «نقش آفرینی زنان در مدیریت بلایای طبیعی و بحران‌های اجتماعی» برگزار می شود.

منابع انسانی، مهمترین سرمایه‌های هر جامعه‌ای محسوب می‌شود، زیرا موجب استفاده بهتر از سایر سرمایه‌ها خواهد شد و موتور محرکی است که چرخ‌های توسعه و پیشرفت را به حرکت در می‌آورد. در این بین، زنان نه تنها نیمی از نیروی انسانی جامعه را می‌سازند، بلکه در ساخت و حرکت نیمی دیگر از سرمایه‌های انسانی، تربیت نسل‌های آتی و شکل گیری و نقش آفرینی نهاد خانواده در امور اجتماعی نیز مؤثر هستند. حال آنکه یکی از عرصه‌های مهم ورود و نقش آفرینی مستقیم و غیرمستقیم زنان در جامعه، مدیریت بلایای طبیعی و بحران‌های اجتماعی است.

مجموعه فرصت -که با برگزاری سلسله نشست‌های علمی و تخصصی مدیریت بلایای طبیعی، حوادث غیرمترقبه و بحران‌های اجتماعی، تلاش دارد به هم افزایی دانشی و تجربی در این خصوص مبادرت ورزد- چهارمین نشست از «سلسله نشست‌های مذکور با عنوان «نقش آفرینی زنان در مدیریت بلایای طبیعی و بحران‌های اجتماعی» را با همکاری تعدادی از مراکز علمی و پژوهشی و نهاد‌های اجرایی کشور، در روز سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ از ساعت ۱۴ الی ۱۶ در مجموعه فرهنگی خاتم الاوصیاء تهران برگزار خواهد نمود.

در این نشست، فاطمه قاسمپور (عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی)، زهره جعفری (مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری تهران)، مریم اردبیلی (مشاور شهردار تهران و مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران)، زینب قیصری (مشاور مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و مشاور پیشین وزیر نفت در امور زنان و خانواده)، زهرا محمودی (عضو بنیاد ملی نخبگان، استاددانشگاه وپژوهشگر هنر و رسانه) و آسیه شریعت نژاد (مشاور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور)، ضمن ایراد سخنرانی، آخرین تجارب و اندوخته‌های دانشی خویش را درحوزه نقش آفرینی زنان در مدیریت بالایای طبیعی و بحران¬های اجتماعی ارایه می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار