رشد ۳۲ درصدی تولید میگو خوزستان

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان از رشد ۳۲ درصدی تولید میگوی پرورشی در استان خبر داد.

مرتضی سوری گفت: امسال ۶۰۴ هکتار از اراضی ساحلی استان خوزستان به پرورش میگو اختصاص یافت و میزان برداشت میگو از ۶۱۱ استخر فعال با رشد ۳۲ درصدی نسبت به پارسال به هزار و ۷۱۸ تن رسیده است.

 او می‌گوید: گونه میگوی مورد پرورش در استان، گونه وانامی است و میانگین وزن انفرادی میگوی صید شده با کیفیت بالا و مطابق استاندارد‌های جهانی نسبت به پارسال ۴۱ درصد و متوسط میزان تولید در هر هکتار ۳۵ درصد رشد داشته است.

سوری ادامه داد: تکثیر و پرورش میگوی آب شور یکی از ظرفیت‌ها و زمینه‌های اصلی سرمایه گذاری و برنامه‌های توسعه‌ای آبزی پروری استان است.

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان گفت: باهدف رونق، رشد و شکوفایی پایدار صنعت پرورش میگوی استان، به منظور افزایش تولید، اشتغالزایی، ایجاد امنیت غذایی، ارز آوری و دستیابی به تولید بیش از ۵ هزار تن میگوی پرورشی در افق ۱۴۰۴ حمایت و اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، اصلاح و تکمیل زیرساخت‌های مجتمع‌های پرورش میگوی استان به جد پیگیری می‌شود.

این مقام مسئول با تاکید بر سلامت و کیفیت بالای میگوی تولیدی در خوزستان، مقصد اصلی صادرات آبزیان را عمدتاً کشور‌های جنوب شرق آسیا، کشور‌های عربی و نیز کشور‌های اروپایی عنوان کرد و گفت: بخشی از محصولات تولیدی نیز به تدریج در بازار‌های داخلی توزیع و به مصرف می‌رسد.

برچسب ها: پرورش میگو ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.