اولویت واگذاری اراضی پرورش میگو با افراد و شرکت‌های بومی است

استاندار گلستان گفت: واگذاری اراضی پرورش میگو در استان گلستان با هدف ایجاد اشتغال جوانان با افراد و شرکت‌های بومی در استان است.

علی‌محمد زنگانه در جلسه بررسی واگذاری اراضی پرورش میگو در استان گلستان گفت: مزارع پرورش میگو که در گذشته به صورت غیرقانونی واگذار شده مطابق قانون خلع ید شوند.

او ادامه داد: مدیرانی که در گذشته در راستای واگذاری غیرقانونی و کوتاهی در خلع ید اقدام لازم را انجام ندادند به دستگاه قضایی معرفی شوند.

استاندار گلستان گفت: اولویت واگذاری اراضی پرورش میگو در استان گلستان با افراد و شرکت‌های بومی است و شرکت‌هایی که بر اساس تعهد موظف به واگذاری ۳۳ درصد از مزارع به مردم بومی بوده‌اند و استنکاف کرده‌اند به دستگاه قضایی معرفی شوند.

زنگانه گفت: اگر با ترک فعل‌ها و تخلفات برخورد شود هیچ فردی به خود اجازه تخلف و یا کوتاهی در مسئولیت نمی‌دهد.

او گفت: پرورش میگو به عنوان یکی از ظرفیت‌های ایجاد اشتغال و تولید محصولات با کیفیت صادراتی محسوب می‌شود و هر نوع منفعت از این پروژه بسیار با اهمیت سهم مردم همین استان و بخصوص مردم منطقه اجرای طرح است.

استاندار گلستان گفت: بسیاری از جوانان این استان از استعداد و توان بسیار بالایی برخوردار هستند و از علم، دانش، تخصص و توانمندی بالایی برخوردار هستند که چنین ظرفیت‌هایی می‌تواند فضایی را برای شکوفایی آن‌ها فراهم کند.

زنگانه گفت: اشتغال جوانان با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان باید جزء اولویت فعالیت تمامی مسوولان باشد و وظیفه ما این است که به اشتغال جوانان توجه کنیم.

اداره‌کل شیلات گلستان، اداره امور اراضی استان، جهاد کشاورزی و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان به دستور استاندار ماموریت دارند جزئیات واگذاری اراضی میگو را بررسی و تمام مغایرت‌های قانونی، ترک فعل‌ها و تخلفات را شناسایی و بدون وقفه به دستگاه قضایی معرفی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.