نسبت پرستار به تخت در مراکز درمانی دولتی گلستان، بالاتر از میانگین کشوری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تعداد پرستار به تخت در مراکز درمانی دولتی گلستان ۰.۲۴ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

سعید گل فیروزی شب پنجشنبه ۲۵ آبان با حضور در گفتگوی ویژه خبری بیست سیمای گلستان گفت: هم اکنون نسبت پرستار به تخت در مراکز درمانی دولتی گلستان ۱.۳۶ است که ۲۴صدم درصد از میانگین کشوری بیشتر است.


او افزود: تعداد کل کادر پرستاری گلستان در بخش خصوصی و دولتی ۴۷۰۶ نفر است که از این تعداد ۳هزار و ۵۱۳نفر در بخش دولتی فعالیت می‌کنند.

گل فیروزی با اشاره به اجرایی شدن طرح پرداخت تعرفه پرستاری پس از ۱۵سال گفت: تا کنون سه مرحله تعرفه پرستاری پرداخت کردیم و تا پایان سال نیز پرداختی خواهیم داشت.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم در افزایش کمی و کیفی خدمات بهداشتی و درمانی افزود: در مدت فعالیت دولت سیزدهم تا کنون ۴۷۰ میلیارد تومان برای طرح‌های حوزه سلامت و درمان، آموزشی و عمرانی هزینه شده است.


او ادامه داد: خیران نیز در حوزه سلامت گلستان هشتاد میلیارد تومان کمک کردند.

گل فیروزی افزود: راه اندازی سه مرکز ام آر آی دولتی در گنبدکاووس، علی آباد کتول و گرگان، راه اندازی مرکز جراحی قلب نخستین بار در گنبدکاووس، راه اندازی مرکز نازایی سطح دو در گنبدکاووس و فعال کردن دوباره مرکز آنژیوگرافی غرب گلستان در کردکوی از جمله این اقدامات بوده است.

منبع: صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار