بیش از ۶۰۰ میلیون دلار کالاهای صادر شده از تایباد به افغانستان + فیلم

مدیر کل گمرک مرزی دوغارون تایباد گفت: صادرات کالا از تایباد به افغانستان طی سال جاری ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال به لحاظ وزنی افزایش یافته است.  

سید حسن رحیمی زاده، مدیر کل گمرک مرزی دوغارون تایباد در شرق خراسان رضوی گفت: افزون بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع کالا از گمرک دوغارون به سمت افغانستان از ابتدای امسال تاکنون صادر شده است.

وی افزود: ارزش کالاهای صادر شده از تایباد افزون بر ۶۰۰ میلیون دلار برآورد شده که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال ۳۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیر کل گمرک مرزی دوغارون تایباد با بیان اینکه افغانستان یک بازار مصرف کننده به شمار می رود، بیان کرد: در زمان حاضر روزانه بیش از ۵۰۰ دستگاه انواع کامیون ایرانی و خارجی در ۲ گمرک اسلام قلعه افغانستان و دوغارون ایران رفت و آمد می کنند.

وی گفت: انواع مصالح ساختمانی، مواد غذایی و میوه تره بار از مهمترین اقلام صادراتی از سمت گمرک ۱۰۰ ساله دوغارون به سمت افغانستان است.

رحیمی زاده افزود: همچنین انواع دانه‌های روغنی و سنگهای ساختمانی از مهمترین اقلام وارداتی از افغانستان به ایران است.

وی ادامه داد: مقصد بیش از ۹۰ درصد کالاهای صادراتی ایران از دوغارون به مقصد هرات دومین بازار افغانستان است.

مدیر کل گمرک مرزی دوغارون تایباد اظهار کرد: ۲۰۰ شرکت اقتصادی در مناطق اقتصادی گمرک دوغارون فعالیت دارند که نقش بسزایی در اشتغال جوانان جویای کار این منطقه مرزی دارد.

پایانه مرزی و گمرک دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان، در زمره یکی از گمرکات برتر اقتصادی کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار