وزیر جهاد کشاورزی:

۲۵ هزار تُن ماهی سردآبی در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۲۵ هزار تُن ماهی سردآبی در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود،گفت: این خطه دومین استان در زمینه تولید ماهی قزل‌آلا و چهارمین در زمینه تولید بچه ماهی در سطح کشور است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در حاشیه بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزرعه تکثیر بچه ماهی بهشت آباد اردل گفت: این مزرعه با ظرفیت تولید سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در سال فعال و برای راه‌اندازی آن هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

حسین برزگر افزود: هم اکنون ۲۵ هزار تُن ماهی سردآبی در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود و این خطه دومین استان در زمینه تولید ماهی قزل‌آلا و چهارمین استان در زمینه تولید بچه ماهی در سطح کشور است.

وی افزود: هم اکنون ۵۱۸ مزرعه پرورش ماهی با اشتغال ۲ هزار و ۵۲۶ نفر، ۱۴ مزرعه ماهی زینتی، ۶ کارخانه فرآوری ماهی و ۲۱ کارخانه خوراک در این استان فعال است.

محمد علی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی با حضور در گلزار شهدای شهر اردل به مقام شامخ شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس شهرستان ادای احترام کرد.

وی در اولین بازدید از طرح‌ها وپروژه‌های بخش کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری، از مزرعه تکثیر بچه ماهی بهشت آباد شهرستان اردل با ظرفیت تولید ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در سال با سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد ریال بازدید کرد.

قابل ذکر است: بازدید از طرح تامین وانتقال آب دهکهنه روگر وبهره برداری همزمان طرح‌های تامین وانتقال آب به اراضی شیبدار در سطح استان سطح ۱۱۰۰ هکتار، آغاز عملیات اجرایی شهرک‌های گلخانه‌ای گندمان و نقنه، مجتمع‌های دامپروری شهر‌های گندمان و سامان و بازدید از اولین شهرک تخصصی بادام کشور و مجتمع گلخانه‌ای سامان همچنین طرح ۳۰۰ هکتاری تجهیز اراضی کشاورزی روستای هرچگان از توابع شهرستان شهرکرد به سامانه‌های نوین آبیاری وبهره برداری همزمان سامانه‌های نوین آبیاری در سطح استان در سطح ۲۰۰۰ هکتار به از دیگر برنامه‌های سفر وزیر به استان می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.