تصویب ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار بخش کشاورزی در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان جهادکشاروری چهارمحال و بختیاری با اشاره به تهیه بسته پیشنهادی بخش کشاورزی برای دور دوم سفر رییس‌جمهور به استان گفت: در دور نخست سفر به استان ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای بخش کشاورزی به تصویب رسید.

حسین برزگر رییس سازمان جهادکشاروری چهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه در حاشیه برپایی ستاد شماره هشت ارتباطات مردمی سفر دوم رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری که با حضور نماینده تام‌الاختیار وزیر جهاد کشاورزی در خصوص آخرین وضعیت پیگری مصوبات دور نخست سفر رییس‌جمهور شهرکرد تأکید کرد: این اعتبارات برای توسعه شاخص‌های زیربنایی و عمرانی بخش کشاورزی استان تصویب شد.

وی افزود: از این مبلغ چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تعهد سال نخست بوده که تاکنون ۶۲ درصد آن تخصیص یافته و برای انتقال آب، اجرای سامانه‌های نوین آبیاری، توسعه کشت گیاهان دارویی، افزایش سطح زیرکشت باغ‌ها، تامین زیرساخت‌های مجتمع‌های دامپروری و دامداری، توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های کشاورزی و مرمت قنوات هزینه شده است.

برزگر تصریح کرد: در دور نخست سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری پرداخت ۲۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشاورزی مصوب و از این میزان تاکنون ۱۲ هزار میلیارد ریال برابر ۱۰۰ درصد تعهد سال نخست محقق شد.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: در دور دوم سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری عملیات اجرایی ساخت مجتمع کشت و صنعت دشت‌زرین شهرستان کوهرنگ با ظرفیت سه هزار راس گاو شیری و سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیارد ریال از سوی شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی (شستا) آغاز می‌شود و سرمایه‌گذاری آن تا ۱۰ هزار میلیارد ریال قابل افزایش است.

برزگر اظهار داشت: در این سفر همچنین عملیات اجرایی ساخت مجتمع دامداری شهر‌های سامان و گندمان و احداث شهرک گلخانه‌ای در شهر‌های نقنه و گندمان آغاز خواهد شد.

وی گفت: هم‌اکنون زنجیره ارزش بادام و ماهی در چهارمحال و بختیاری تشکیل شده و در دولت سیزدهم صادرات این محصولات از استان ۲ تا سه برابر شده است.

رییس سازمان جهادکشاروری چهارمحال و بختیاری به تشکیل و تقویت زنجیره ارزش افزوده و صنایع بسته‌بندی در حوزه بادام، شیلات و آبزیان اشاره و تاکید کرد: در این راستا احداث شهرک تخصصی بادام انجام شد و در این سفر جواز تاسیس آغاز عملیت اجرایی واحد‌های کارگاهی و کارخانه‌های فرآوری و بسته‌بندی بادام به متقاضیان واجد شرایط برای سرمایه‌گذاری در این شهرک تقدیم می‌شود.

برزگر اقدامات انجام شده در حوزه بهره‌وری آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری همزمان با فعلیت دولت سیزدهم را مطلوب دانست و افزود: سامانه‌های توسعه آبیاری نوین و تکمیل شبکه‌های انتقال آب کشاورزی از مهم‌ترین اقدامات انجانم شده در این مدت به‌شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار