ایجاد کسب و کار در ۶۸۰ روستا با حمایت صندوق کارآفرینی امید

مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی کشور با بیان اینکه با منابع کمتر، اما بهره‌وری بیشتری داشته‌ایم، گفت: در ۳ سال گذشته توانستیم در ۶۸۰ روستا کسب و کار‌های خرد را ایجاد کنیم.

محمدصادق حسنی در جلسه رویداد هم‌اندیشی انتقال فناوری به روستا‌ها (روستای نوفن)، با اشاره به رویکرد توسعه‌ای در صندوق کارآفرینی امید، اظهار کرد: در ۱۰ سال گذشته سهم صندوق کارآفرینی امید از تسهیلات اشتغال‌زایی ۰.۱۶ درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود ۱۹ درصد کسب و کار‌های خرد توسط همان منابع ۰.۱۶ درصد ایجاد شده است.

مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی کشور با بیان اینکه با منابع کمتر، اما بهره‌وری بیشتری داشته‌ایم، افزود: در ۳ سال گذشته توانستیم در ۶۸۰ روستا کسب و کار‌های خرد را ایجاد کنیم.

حسنی بر لزوم استفاده از علم و فناوری در کسب و کار‌های روستایی تاکید و تصریح کرد: برای افزایش بهره‌وری و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در کسب و کار‌ها باید از علم و فناوری استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کسب و کار‌ها در هر یک از مناطق کشور متفاوت است، از طرفی تولید علم و فناوری استان‌ها نیز فرق می‌کند.

مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی کشور از تشکیل کارگروه امور دانش بنیان رفع موانع کسب و کار روستایی در ۲۳ استان کشور خبر و ادامه داد: محوریت کارگروه با معاونت اقتصادی استانداری و دبیری آن با پارک علم و فناوری است.

حسنی بیان داشت: در حال حاضر بیش از ۱۵۵ طرح با مبلغ۶۵۰ میلیارد تومان در حوزه نوفن به کارگروه‌های استانی معرفی شده و به سمت پرداخت رفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.