بررسی شخصیت صاحب تفسیر المیزان به روایت فرزاد جمشیدی

به مناسبت بزرگداشت آیت الله طباطبایی روایتی از زندگی این عالم ربانی، پنجشنبه ۲۵ آبان بعد از پخش برنامه «خط سوم» روانه آنتن شبکه دو می‌شود.

در این برنامه که بخشی از برنامه «صبح روز بعد» است فرزاد جمشیدی به روایت زندگی فردی، اجتماعی، علمی و فرهنگی آیت‌الله سیدمحمدحسین طباطبایی که یکی از قهرمانان ملی مذهبی ایران و از افراد تأثیرگذار تاریخ ایران و اسلام به شمار می‌رود، خواهد پرداخت.

سیدمحمدحسین طباطبایی متولد سال ۱۲۸۱ در تبریز معروف به علامه طباطبایی مفسر، فیلسوف، فقیه، عارف و اسلام‌شناس بود. وی مدرس حوزه علمیه قم بوده و از روحانیون تأثیرگذار شیعه در فضای فکری و مذهبی ایران در سده ۱۴ شمسی به شمار می‌رفت. تفسیر المیزان، نهایةالحکمة، شیعه در اسلام و اصول فلسفه و روش رئالیسم از آثار اوست. زندگی این مرد بزرگ را می‌توان به چهار دوره تقسیم کرد: دوره کودکی و نوجوانی که در تبریز سپری شد. دوره تحصیل در حوزه علمیه نجف، دوره بازگشت به تبریز و اشتغال به کشاورزی و دوره زندگی در قم و تدریس، تألیف و نشر معارف دینی.

این عالم ربانی و فیلسوف و مفسر بزرگ که با پرورش شاگردانی برجسته به اسلام خدمت بزرگی انجام داد، ۲۴ آبان ۱۳۶۰ در قم دار فانی را وداع گفت.
«صبح روز بعد» کاری است از گروه معارف اسلامی شبکه دو به تهیه‌کنندگی سیدمحمدصادق بی‌بی‌شهربانویی و سیداحمد موسویان و کارگردانی هادی نعمت‌اللهی که به مناسبت سالروز بزرگداشت آیت‌الله طباطبایی، پنجشنبه ۲۵ آبان حوالی ۱۵ دقیقه بامداد از این شبکه پخش خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار