بزرگداشت آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی در یاسوج

به‌مناسبت یازدهمین سالگرد ارتحال ایشان و با حضور مسئولان اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.

در آیین بزرگداشت آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی ابعاد مختلف جهان فکری این عالم فقید بررسی شد.
 
نماینده، ولی فقیه در استان در این آیین ضمن گرامی داشت یاد و خاطره این عالم ربانی و مجاهدت‌های بزرگ ایشان گفت: آیت الله ملک حسینی دارای شخصیتی بی نظیر بود که زبان ما گویای بیان فضیلت‌های این شخصیت نیست.
 
آیت الله حسینی افزود: او عالمی برجسته بود که دارای نفوذ و بینش سیاسی و علمی و مذهبی بودند و کلامی نافذ برای هدایت مردم داشتند که امروز هم آثار و برکاتش را مشاهده می‌کنیم.
 
وی همچنین اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب از ایشان به عنوان عالم ربانی و جهادی یاد کردند.
 
نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت: در دوران طاغوت نیاز بود که مجاهدت‌هایی شکل بگیرد ایشان در راس این مجاهدت‌ها و فداکاری‌ها بودند و در منطقه مردم جنوب بویژه عشایر را برای مقابله با حکومت شاهنشاهی بسیج کردند.
 
نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری هم با اشاره به بیان ویژگی‌های فکری و شخصیتی این عالم ربانی گفت: در بیان ویژگی‌ها نگاه و زاویه جدیدی نسبت به ایشان برای من باز شد.
 
آیت الله ملک حسینی فرزند خلف این عالم فقید با اشاره به ویژگی‌های برجسته پدر بزرگوارش افزود: یکی از ویژگی‌های ایشان شناخت خود و ظرفیت‌های وجودی خود بود که غفلت از خود و نشناختن خود یک بحران وجودی است.
 
وی با اشاره به اهمیت شناخت خود بیان داشت: خودشناختی انسان را به سوی خدا رهنمون می‌کند.
 
آیت الله ملک حسینی گفت: امروز بسیاری از کودکان از ویژگی‌های شناختی محروم هستند و اگر آن‌ها را متوجه خود می‌ساختتند در آینده از نبوغ جامعه بودند.
 
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مردم داری این عالم ربانی افزود: مرحوم آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی مردم دار بودند، ولی مردم مدار نبودند و خداوند مدار تفکر ایشان بود که باعث خدمت به مردم شده بود.
 
وی بیان داشت: این عالم بزرگ آنچه را که بدست می‌آورد فراوان نگه می‌داشت و امروز ما چه آسان از داشته‌های خود را دست می‌دهیم.
 
آیت الله ملک حسینی گفت: مرحوم سید کرامت الله ملک حسینی از حافظه قوی برخوردار بودند و ایشان در زمان تحصیل سخنان اساتید خود را برای طلاب تقریر می‌کردند.
 
آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی پس از سال‌ها مجاهدت در ۱۲ آبان سال ۹۱ چشم از جهان فرو بست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.