معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

وزارت فرهنگ‌و ارشاد اسلامی از مجوزهای خود در برگزاری نمایشگاه چاپ دفاع می‌کند

احمدوند گفت: تولی‌گری صنعت چاپ بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و وظیفه داریم تمام امکانات ارشاد را در خدمت این صنعت قرار دهیم.

سومین آیین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ استان تهران چهارشنبه ۲۴ آبان هم‌زمان با روز کتاب و کتابداری برگزار شد. در این مراسم یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی‌اکبر ابراهیمی مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی فروزانفر مدیرکل ارشاد استاد تهران و جمعی از مسئولان صنفی و دولتی حضور داشتند.

احمدوند در مراسم بزرگداشت اهالی چاپ استان تهران که با حضور با شکوه اهالی این صنعت، مسئولان دولتی و نمایندگان اصناف چاپ برگزار شد، درباره جایگاه این صنعت توضیح داد: طبق قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، تولی‌گری صنعت چاپ بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و وظیفه داریم تمام امکانات ارشاد را در خدمت این صنعت قرار دهیم.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تعاملات نزدیک و پیوسته بین وزارت ارشاد و وزارت صمت، تاکید کرد: اگر خناسان مانع نشوند، روایت خوب و سازنده ای در جریان است و مسئولیت هر بخش نیز روشن است.

احمدوند در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از تعدد و تکثر نمایشگاه‌های چاپ در کشور، گفت: تعدد و تکثر نمایشگاه‌ها، اتفاق مثبتی است و تا جایی که ظرفیت اقتصادی وجود دارد، ممنوعیتی در این حوزه وجود ندارد.

وی اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجوزهای خود در حوزه برگزاری نمایشگاه‌های مختلف ازجمله نمایشگاه چاپ، دفاع می‌کند.

وزارت فرهنگ‌و ارشاد اسلامی از مجوزهای خود در برگزاری نمایشگاه چاپ دفاع می‌کند
سومین آیین بزرگداشت اهالی صنعت چاپ استان تهران، آبان ۱۴۰۱، تهران
معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد همچنین درباره ضرورت تخصیص تسهیلات به فعالان چاپ و بسته‌بندی گفت: در خصوص پرداخت تسهیلات، اگرچه در دو سال اخیر صنعت چاپ نیز مانند سایر صنایع، به دلیل محدودیت‌ها با مشکلاتی مواجه بوده، اما در سال های اخیر بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان به چاپخانه‌داران تسهیلات اعطا شده است.

وی ادامه داد: البته می‌دانیم که تسهیلات برای نوسازی و به روزسازی ماشین‌آلات کافی نیست و درصدد تسهیل در اعطای تسهیلات هستیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این خصوص عزم جدی دارند و پیگیر هستند.

احمدوند همچنین خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حوزه آموزش نیز تفاهم‌نامه‌های خوبی با دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه علمی کاربردی منعقد شده که نتایج آن را به زودی خواهیم دید.

وی تاکید کرد: همچنین اتحادیه‌ها نیز اقدامات مثبتی را در دستور کار دارند. پیگیری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نوسازی تسهیلات چاپی در بخش‌های دیگری از این مراسم علی‌اکبر ابراهیمی مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اقدامات این دفتر و پیگیری مسائل تخصیص تسهیلات تبصره ۱۸ برای نوسازی ماشین‌آلات چاپ گفت که پیگیر این روند هستند.

مدیرعامل انتشارات و چاپ جنگل دقایقی را به بیان مشکلاتی که اهالی چاپ با آن مواجه هستند، پرداخت.

مجتبی سجاد درباره واردات ماشین‌آلات و ملزومات و همچنین صادرات محصولات چاپی مطرح کرد: از مسئولان خواستار تسهیل مراحل اداری هستیم تا چاپخانه‌داران بتوانند به فعالیت خود ادامه بدهند. در این مراسم لوح، تندیس و جوایزی به واحدهای چاپ و بسته‌بندی استان تهران اهدا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار