حضور ۲۰۰ اثر هنری در دومین نمایشگاه هنر‌های تجسمی و سنتی فرهنگسرای نیاوران

مراسم رونمایی از دومین نمایشگاه هنر‌های تجسمی و سنتی با حضور ۱۰۰ هنرمند پیشکسوت برگزار شد.

دومین نمایشگاه آثار هنر‌های تجسمی و سنتی هنرمندان پیشکسوت ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۲ در ساعت ۱۶ در فرهنگسرای نیاوران با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی برگزار شد.

در ابتدا ابوالفضل همراه مدیر فرهنگسرای نیاوران گفت:زمانی که آقای عظیمی مدیر موسسه هنرمندان پیشکسوت فرمودند قرار است چنین برنامه‌ای را در فرهنگسرای نیاوران داشته باشیم، بنده و تمام همکارانم تلاش کردیم در حضور اساتید بزرگ حضور داشته باشیم. فرهنگسرای نیاوران یکی از شاخص‌ترین و برجسته‌ترین مکان‌های کشوری است که طی این سال‌ها رویداد‌ها و نمایشگاه‌های مختلفی در این مکان برگزار شده است. 

این هنرمند مطرح ادامه داد: همانطور که می‌دانید به تازگی و طی دو سه هفته گذشته فرهنگسرای نیاوران به صندوق اعتباری هنر واگذار شد و فکر می‌کنم این اتفاق بسیار مبارک است؛ زیرا یکی از اهداف صندوق اعتباری هنر حمایت از هنرمندان است. لازم می‌دانم بگویم، پور احمدی مدیر صندوق اعتباری هنر به بنده گفت دوست داشت در این مراسم حضور داشته باشد، اما به دلیل جلسه‌ای مهم نتوانست حاضر شود و گفت: حتما در اولین فرصت در میان هنرمندان پیشکسوت حاضر خواهد شد و آثار شما هنرمندان را مشاهده خواهد کرد. امیدوارم باز هم بتوانیم در محضر شما هنرمندان پیشکسوت باشیم و شاهد برگزاری نمایشگاه‌های شما به صورت فردی باشیم. در پایان از حضور شما هنرمندان عزیز کمال قدردانی را دارم.

در ادامه این مراسم سید عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: از شما هنرمندان عزیز پیشکسوت سپاسگزارم که در این مراسم حضور پیدا کردید. می‌دانم شاید شما پیشکسوتان به راحتی آثار خود را به مجموعه‌ای ندهید، اما این سرمایه گران‌سنگی است که به موسسه اعتماد می‌کنید و اجازه می‌دهید آثار به نمایش گذاشته شوند؛ هرچند هنوز چیدمان نمایشگاه تکمیل نشده است و هنوز پلاک‌ها را نزدیم، اما خوشحال هستیم که امروز با دست خالی دومین نمایشگاه آثار تجسمی و سنتی را برگزار کردیم.

وی ادامه داد: خوشحالم که ۱۱۰ هنرمند پیشکسوت از این نمایشگاه استقبال کردند و بیش از ۲۰۰ اثر به مجموعه ما دادند تا این نمایشگاه را برگزار کنیم. تصمیم گرفتیم آثار را در گالری اصلی قرار دهیم و آثار در سالن قرار نگیرند. آقای همراه و مجموعه همکارانشان همکاری‌های بسیاری در این زمینه داشتند و از این بابت از ایشان کمال تشکر را دارم.

عظیمی افزود: با هماهنگی‌هایی از سوی شهرداری تهران قرار شد از امشب بیلبورد‌ها و بحث تبلیغاتی نمایشگاه در سطح شهر انجام شود و با صداو سیما صحبت‌هایی داشتیم که بتوانیم آثار را به صورت تئوری پخش کنیم یا زیر نویسی برای تبلیغات آثار داشته باشیم تا حداقل بتوانیم در این نمایشگاه سربلند بیرون بیاییم. لازم به ذکر است که بگویم درصدی از مبلغ فروش تابلو‌ها را برای امور خیریه در نظر گرفته‌ایم؛ البته حضور در این بخش اجبار در کار نیست و پشت این نمایشگاه یک کار خیر وجود دارد که امیدوارم اتفاق خوبی رخ بدهد. امیدواریم برنامه‌ای که گفته شده است به سرانجام برسد. انسانیت مرز و جغرافیا نمی شناسد و امروز شاهد اعتراض مردم  در جهان به جنایات غزه هستیم و لازم است در این نمایشگاه ، در یک حرکت نمادین ، اعتراض خود را به همه ی سازمان های دروغین حقوق بشری برای سکوت در مقابل جنایات جنگی برسانیم .

در ادامه امیرعلی جوادی پیشکسوت عکاسی گفت: تمام هنرمندان درختان درخشان پر بار هستند تا نسل آینده از زبان هنرمندان بتوانند استفاده کنند.

در ادامه این مراسم اکبر ساعتچی به همراه محبوبه عارفی دومین نمایشگاه آثار تجسمی و سنتی را افتتاح کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار