«با قصه لبخند بسازیم» شعار جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۲۷ تا ۲۹ آبان در اراک برگزار می‌شود.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از شهریورماه کلید خورد، گفت: گفت: تا امروز ۹۴۷ اثر به دبیرخانه جشنواره قصه‌گویی استان ارسال شده که این تعداد به نسبت پارسال که۷۷۰ اثر بود، رشد قابل توجهی امسال داشتیم که انتظار می‌رود این تعداد به بیش از یک هزار اثر برسد.

منصوری شعار امسال این جشنواره را «با قصه لبخند بسازیم» عنوان کرد و افزود: مردمی‌سازی قصه گویی از جمله اهداف جشنواره است و تلاش است داستان و قصه را در جمع‌های مختلف به شکل مردمی تبدیل کنیم و لبخند را به لبان کودکان و نوجوانان بیافزاییم.
او ایجاد امید آفرینی، ایمان و الهام آفرینی درکودکان و نوجوانان، نام آوران و روایت اسطوره‌ها را از محور‌های برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری بیان کرد و گفت: این جشنواره در بخش آزاد هم برگزار می‌شود و تلاش شده تا همه افراد از جمله بزرگسالان، پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها هم در جشنواره شرکت کنند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی افزود: بخش قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای که به صورت ملی داوری می‌شود، مورد استقبال قرار دارد و علاقمندان تا پایان آبان فرصت دارند تا اثر خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
اختتامیه جشنواره قصه‌گویی استان دوشنبه ۲۹ آبان در محل مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اراک برگزار می‌شود.
گفتنی ست اثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره توسط سه داور در سطح ملی و یک ناظر داوری می‌شود.
پایان آذر همزمان با شب یلدا، مرحله پایانی جشنواره قصه‌گویی در سطح ملی با انتخاب برگزیدگان برگزار می‌شود. 
برچسب ها: جشنواره ، قصه گویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.