برداشت ۱۶۵ هزار تن سیب‌زمینی از مزارع رزن

معاون جهاد کشاورزی شهرستان رزن از برداشت ۱۶۵ هزار تن سیب زمینی از مزارع این شهرستان خبر داد.

اصغر صادقی گفت: سطح زیرکشت امسال سیب زمینی شهرستان ۳۹۵۰ هکتار بود که به نسبت سال گذشته ۲۰۰ هکتار کاهش داشت.

او با بیان اینکه سیستم آبیاری مزارع سیب زمینی شهرستان از نوع آبیاری بارانی است، گفت: برخی سیب زمینی کاران شهرستان برای بالا بردن راندمان آبیاری از سیستم نوار تیپ استفاده می‌کنند.

معاون جهاد کشاورزی شهرستان رزن با اشاره به اینکه در شهرستان رزن ۱۲۰۰ کشاورز بهره بردار سیب زمینی هستند، گفت: سیب زمینی تولید شده شهرستان بیشتر مصرف داخلی دارد و در صورت وجود بستر مناسب صادرات آن نیز انجام می‌گیرد.

صادقی با بیان اینکه یکی از مزیت‌های بزرگ تولید سیب زمینی شهرستان رزن کشت سیب زمینی بذری با کیفیت بالاست، گفت: متأسفانه صنایع فرآوری مرتبط با سیب زمینی در شهرستان وجود دارد و به طور قطع با جذب سرمایه گذار لازم احداث صنایع فرآوری سیب زمینی از جمله چیپس، فرنچ فرایز و خلال سیب زمینی در شهرستان ضروری بوده و از نقش مؤثری در سودآوری و ارزش افزوده بیشتر این محصول و جلوگیری از خام فروشی و ایجاد اشتغال پایدار و رشد اقتصادی منطقه برخوردار خواهد بود ضمن اینکه ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری تداوم کشاورزی و تضمین مواد غذایی را نیز به ارمغان می‌آورد.

او با اشاره به ظرفیت ۷۷ هزار تنی سردخانه‌های سیب زمینی شهرستان رزن گفت: این میزان ظرفیت سردخانه‌های موجود شهرستان کمک می‌کند تا بتوان سیب زمینی موجود تولید شده را برای چندین ماه به نحو مطلوبی نگهداری کرده و به مرور به بازار مصرف روانه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.