بایدن: ارتباط مجدد میان ارتش‌های دو کشور از هدف‌های من در دیدار با شی‌جین‌پینگ است

رئیس جمهور آمریکا ارتباط مجدد میان نیرو‌های نظامی واشنگتن و پکن را از جمله مهمترین هدف‌های دیدار خود با رئیس جمهور چین اعلام کرد.

روابط میان چین و آمریکا از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ به کاخ سفید در ژانویه ۲۰۱۷ رو به تیرگی نهاده است. با این وجود، پیروزی جو بایدن دموکرات نیز نتوانسته است باعث گرم شدن روابط میان دو طرف شود. این در حالی است که مقامات دو کشور به دنبال تقویت مناسبات دو جانبه به ویژه در حوزه ارتباطات نظامی هستند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز (سه شنبه) اعلام کرد هدف من در دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در هفته جاری از سرگیری ارتباطات عادی میان دو کشور از جمله ارتباطات میان ارتش‌های دو طرف است. 

وی تاکید کرد: من خواهم کوشید پس از یک دوره تنش، روابط میان آمریکا با چین را به سمت بهبودی پیش برم. 

رهبران چین و آمریکا قرار است فردا (چهارشنبه) در سانفرانسیسکو با یکدیگر دیدار و گفتگو کنند. اختلافات میان دو کشور در شرق آسیا از جمله دریای چین جنوبی و جزیره تایوان، و نیز مناسبات اقتصادی دوجانبه، و ایجاد ارتباط میان ارتش‌های دو کشور به منظور جلوگیری از وقوع اتفاقات غیر منتظره، از جمله مهم‌ترین محور‌های دیدار رهبران دو کشور است. 

آمریکا به چین به چشم یک بازیگر تجدید نظر طلب می‌نگرد که به دنبال به چالش کشیدن هژمونی ایالات متحده در نظام بین الملل است. همین امر استراتژیست‌های ارشد آمریکایی را بر آن داشته است که سیاست مهار را جایگزین سیاست تعامل با چین کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۵ آبان ۱۴۰۲
خوب است
آخرین اخبار