ادعای آمریکا درخصوص آمادگی جنگ در فضا

یک نظامی آمریکایی در فرماندهی فضایی آمریکا ادعا کرد این کشور درصورتیکه مجبور شود آماده جنگ با روسیه و چین در فضا است.

جسی مورهاوس، سرتیپ فرماندهی فضایی آمریکا امروز (یکشنبه) در اظهاراتی ادعا کرد آمریکا پس از توسعه فناوری های ضد ماهواره برای مقابله با تهدیدات ناشی از کشورهایی مانند روسیه و چین، آماده درگیری در فضا است.

براساس گزارش گاردین، او در ادامه مدعی شد: حمله روسیه و چشم انداز چین برای تبدیل شدن به قدرت فضایی مسلط تا اواسط قرن، چاره‌ای برای آمریکا جز آماده شدن برای زد و خوردها باقی نگذاشته است.

مورهاوس در یک نشست توجیهی در سفارت آمریکا در لندن به خبرنگاران گفت: آمریکا آماده است تا امشب در فضا بجنگد (البته) اگر مجبور باشیم. اگر قرار بود کسی آمریکا یا هر یک از منافع ما را تهدید کند، از جمله متحدان و شرکای ما که با آن‌ها معاهده‌های حمایت متقابل دفاعی داریم، امشب آماده جنگ هستیم.

 ماهواره‌ها زیربنای بخش‌های بزرگ زندگی مدرن، از سیستم‌های بانکی گرفته تا پیش‌بینی آب‌وهوا هستند و برای عملیات‌های نظامی از طریق جمع‌آوری اطلاعات، ارتباطات، ناوبری و راهنمایی حیاتی هستند. اما اتکای بیش از حد به ماهواره‌ها به این معنی است که حمله به دارایی‌های مداری یک کشور می‌تواند عواقب گسترده‌ای داشته باشد.

 چهار کشور چین، آمریکا، هند و روسیه با انهدام ماهواره‌های خود با موشک از زمین، قابلیت‌های ضد ماهواره‌ای را آزمایش کرده‌اند.روسیه حدود یکصد ماهواره در مدار کره زمین دارد که کمتر از نیمی از آن‌ها فعال هستند و هر سال چندین ماهواره به ماهواره‌های روسیه در فضا افزوده می‌شود.

تازگی در رتبه‌بندی که سایت «UCS Satellite Database» با محوریت کشور‌های دارای ماهواره در فضا انجام داده، آمریکا با ۳۴۱۵ ماهواره رتبه نخست را در بین کشور‌های دارای ماهوره به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا، چین با ساخت ۵۳۵ ماهواره، انگلیس با ساخت ۴۸۶ ماهواره، روسیه با ساخت ۱۷۰ ماهواره، ژاپن۸۸ ماهواره، هند ۵۹ و کانادا ۵۶ بیشترین کشورهای سازنده ماهواره هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
جنگ زمینی رو ببر جنگ فضایی پیشکش
Germany
ناشناس
۲۰:۴۶ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
بعد از فتنه اوکراین حکومت‌های دنیا اگه عقل داشته باشن همین فردا به آمریکا اعلان جنگ میدن
آخرین اخبار