کارگاه‌های زندان‌های خوزستان محلی برای اشتغال زندانیان

مدیرکل زندان‌های خوزستان از ایجاد شرایط اشتغالزایی برای بیش از هزار و ۵۰۰ زندانی در ۸۰ کارگاه در سطح زندان‌های استان خبر داد.

غلامرضا روشان گفت: باهدف تقویت مبانی اشتغال و همچنین بازپروری زندانیان و هدایت آنان به سمت کسب درآمد پایدار، هزار و ۵۳۲ زندانی در ۸۰ کارگاه سطح زندان‌های خوزستان مشغول به کار هستند که بخشی از این کارگاه‌ها با حمایت برخی از کارآفرینان استان دایر شده است.

او می‌گوید: این افراد در کارگاه‌هایی همچون آشپزخانه، آرایشگاه، کارگاه‌های صنعتی، ساختمانی، کشاورزی، قالیبافی، چرم دوزی، معرق کاری، خیاطی و... مشغول به کار هستند، حقوق زندانیان شاغل برابر شیوه نامه حقوق و دستمزد ارسالی سازمان زندان‌ها محاسبه و واریز می‌شود.

روشان ادامه داد: با همکاری بنیاد تعاون زندانیان و همچنین خیرین، کارگاه‌های اشتغال در زندان‌های سپیدار و مرکزی اهواز با ظرفیت ۲۰۰ نفر تا ۲۲ بهمن امسال به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل زندان‌ها می گوید: با فراهم کردن فضای کارگاهی و با دعوت از شرکت‌های تولیدی و حضور کارآفرینان، موارد موفقی در سطح زندان‌های استان در حوزه‌های تولید سبد، کارگاه UPVC، خیاطی و هسته گیری خرماه در حال فعالیت هستند و نقش مهمی در درآمدزایی افراد شاغل در این حوزه‌ها دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.