تولید لوکوموتیو به ۵۲۱ واگن افزایش یافت

مدیرکل نیروی کشش شرکت راه آهن از آماده به کاری لوکوموتیو به ۵۲۱ واگن خبر داد.

هادی یارجی مدیرکل نیروی کشش شرکت راه آهن گفت: بر اساس سوابقی که از گذشته برقرار بود و قراردادهایی که وجود داشت، فرایند مناقصات از انتهای سال گذشته شروع شد و طی سه ماه اول امسال توانستیم مناقصات تعمیر و نگهداری را برگزار کنیم و برنده‌های مناقصات مشخص شدند.

به گفته وی بر اساس رتبه‌ای که هر پیمانکار تعمیر و نگهداری بر اساس سوابق خود داشت و بر اساس صلاحیت سنجی انجام شده، پیمانکاران انتخاب شدند و از مهرماه امسال قرارداد جدید را شروع کردیم و بدون چالش، فرایند نقل و انتقال پیمانکاران انجام شد.

او افزود: در مهرماه امسال نسبت به شهریور ماه قابلیت اطمینان لوکوموتیو و میزان خرابی لوکوموتیو نسبت به سیر آن‌ها ۱.۳ درصد بیشتر شد و خرابی‌ها کاهش یافت و امیدواریم این روند را تا پایان سال حفظ کنیم.

وی بیان کرد: در دو سال قبل، لوکوموتیو آماده به کار روند نزولی داشت. ابتدای فروردین ماه ۱۴۰۰، ما  ۵۶۳  لوکوموتیو آماده به کار داشتیم و در مهرماه آن سال و همزمان با حضور مدیرعامل، این تعداد به ۵۰۹ لوکوموتیو رسید.

وی افزود: با تلاش‌ها و بازنگری در برخی فرایند‌ها و همت هیئت مدیره توانستیم تا پایان آن سال از این روند نزولی پیشگیری کنیم.

او گفت: پس از دو سال تلاش با همه سختی‌ها از قبیل تحریم، نبود قطعات و مسائل مالی که راه آهن با آن روبرو بود تا پایان شهریور ماه امسال، متوسط آماده به کاری لوکوموتیو را به ۵۲۱ لوکوموتیو افزایش دادیم.

قرار داد ساخت ۲۶۸ دستگاه واگن منعقد شد

گفتنی است در همین رابطه  پیش از این امیر بیات معاون کشتیرانی هم در خصوص تولید واگن اعلام کرده بود:  شرکت حمل‌و‌نقل ترکیبی به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه کشتیرانی از سال ۱۳۸۳ تا امروز هیچ‌گونه واگنی خریداری نکرده بود، اما پس از ۱۸ سال خرید ۳۰۰ دستگاه انواع واگن را آغاز کرده است که گام بزرگی برای تقویت و فعالیت‌های لجستیکی در گروه کشتیرانی است.

بیات گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در گروه کشتیرانی، تا پایان سال قرارداد حدود ۴۰۰ دستگاه واگن از جمله ۱۵۰ واگن چندمنظوره و ۲۵۰ دستگاه واگن لبه بلند را نهایی می‌کنیم.

بیات تاکید کرد: گروه کشتیرانی طی سال گذشته در مجموع ۱۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه ساخت واگن سرمایه‌گذاری کرده است که در این میان قرارداد ۱۰۰ دستگاه واگن مسطح ۲۶ متری، ۱۶۸ دستگاه واگن لبه بلند و کوتاه به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان با شرکت واگن سازی منعقد شد و طی امسال و سال آینده نیز مجدداً ۱۳۰۰ میلیارد تومان در این زمینه سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: قرارداد ساخت ۲۰۰ دستگاه واگن لبه بلند منعقد شده و امروز اولین دستگاه آن رونمایی شد. این سفارش در حمل محموله‌هایی که از کریدور شمال و جنوب وارد کشور می‌شود کاربرد خواهد داشت و به منظور توسعه فعالیت‌های لجستیک در کشتیرانی برای انتقال محموله‌ها و توسعه کریدور شمال و جنوب استفاده خواهند شد.

برچسب ها: حمل ونقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار