فرماندار زرند:

از کشاورزانی که الگوی کشت را رعایت کنند، حمایت می کنیم

حسینی نژاد گفت: کشاورزانی که الگوی کشت را رعایت کنند از تسهیلات  تبصره ۱۸ بخش کشاورزی بهره مند می‌شوند. 

سید رضا حسینی نژاد، فرماندار زرند در بازدید از مزارع زعفران دشتخاک زرند با اشاره به بحران کم آبی، اصلاح الگوی کشت در این منطقه را بسیار با اهمیت دانست.

او با بیان اینکه در سال های گذشته در این روستا سیب زمینی، گندم و جو و دیگر محصولات پر آب کشت می‌شد؛ اما خوشبختانه کشاورزان منطقه کشت محصولات کم آب، مانند:  زعفران،  زرشک،  گل محمدی  و کینوا را انجام داده اند، افزود: کشاورزان با این روش علاوه بر استفاده بهینه از آب‌های موجود  درآمد زایی بیشتری عایدشان شده است.

فرماندار زرند بیان کرد: کشاورزانی که الگوی کشت را رعایت کنند از تسهیلات  تبصره ۱۸ بخش کشاورزی با هدف حفظ و ایجاد اشتغال و حمایت از صنایع تولیدی بهرمند می‌شوند. 

او در ادامه از یک کارگاه فرآوری  زعفران منطقه هم بازدید کرد و در این بازدید با اشاره به خاک حاصلخیز و شرایط آب و هوایی مناطق کوهستانی شهرستان زرند به ویژه دهستان دشتخاک که باعث تولید زعفران معطر و بسیار مرغوب شده است، خواستار برند سازی و بسته بندی  مشتری پسند این محصول ارزشمند شد. 

حسینی نژاد با بیان اینکه متاسفانه  زعفران هایی که به صورت فله به کشورهای دیگر صادر می شوند با بسته بندی های مشتری پسند و جالب مجدا  به ایران باز می گردند  و مورد مصرف در بازار داخلی قرار می گیرند، تصریح کرد: ضرورت دارد زعفران تولیدی به نام استان کرمان به بازارهای خارجی بویژه کشورهای حوزه خلیج فارس  صادر شود و جایگاه خود را به خوبی  پیدا کند. 

رضا محمدی، مدیر جهاد کشاورزی زرند هم برگزاری کلاس های مختلف آموزشی را در ترغیب کشاورزان به اصلاح الگوی کشت در نقاط مختلف شهرستان زرند نتیجه بخش دانست و گفت:  در تولید زعفران و زرشک، رتبه اول استان را داریم و گسترش کشت گیاه کینوا را در دستور کار قرار داریم.

وی افزود: تنها راه نجات از بحران کم آبی، استفاده بهینه و افزایش تولید محصول در واحد سطح است.

برچسب ها: الگوی کشت ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.