در بانکداری هوشمند به سمت شخصی سازی محصولات حرکت می‌شود

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: در بانکداری هوشمند به این سمت می‌رویم که بانک‌ها محصولات را شخصی سازی کنند و این در تامین مالی نقش موثری دارد.

پیمان قربانی رئیس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: دهمین همایش بانکداری الکترونیکی ۲۹ و ۳۰ آبان برگزاری می‌شود و موضوع همایش بانکداری هوشمند است.

او گفت: خوشبختانه تحولات تکنولوژی سرعت گرفته حوزه بانکداری هم پیشگام بوده و از دهه ۸۰ وارد فرآیند جدیدی شدیم که این تاثیرگذار بر بخش‌های مختلف بوده است. نظام‌های پرداخت الکترونیکی که گسترش پیدا کرد خدمت بزرگی در جهت تقویت تولید ناخالص داخلی و ملی بوده است.

او افزود: خوشبختانه بانکداری الکترونیکی در سایر حوزه‌ ها هم تاثیر مثبت داشته است و در بحث پرداخت یارانه‌ها اگر بستر نظام پرداخت الکترونیکی مهیا نبود این خدمت قابل اجرا نبود. در حوزه بانکداری هوشمند بحث فراتری وجود دارد تا در این حوزه بر اساس داده‌هایی که وجود دارد بانک‌ها بتوانند خدمات را شخصی سازی کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: یکی از مسائلی که  در گذشته وجود داشت این بود که عمده محصولات یکسان شمرده شوند، اما در حوزه بانکداری هوشمند به این سمت می‌رویم که بانک‌ها محصولات را شخصی سازی کنند و این در تامین مالی نقش موثری دارد؛ همچنین در این چهارچوب متحول سازی کانال‌های ارتباطی از مهم‌ترین مسائلی است که در بانکداری هوشمند دیده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار