مرکز پایش مراقبت های درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان؛ بازوی قوی دانشگاه در صیانت از سلامت مردم

با انجام برخی مداخلات و گسترش همکاری ها، مرکز پایش مراقبت های درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موفق در کاهش اعزام بیماران بین مراکز و به موازات آن سبب کاهش میزان مرگ و میر بیماران حاد شده است

 حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در کارگروه عملیات و پایش مراقبت های درمانی گفت: عملکرد عالی مرکز پایش مراقبت های درمانی به معنی اقدام به موقع، تصمیم گیری صحیح و علمی، هماهنگی درون و برون بخشی مناسب است و این تلاش و همت جای قدردانی دارد.

وی گفت: مجموع این همکاری ها باعث شده تا خدمات منسجم تر و کیفی تر به بیمار ارائه شود .

 علی عبدالرزاق نژاد رئیس اداره هدایت و پایش مراقبت های درمانی نیز در این جلسه گفت: مدیریت درمان سکته حاد قلبی (247) در بیمارستان علی بن ابی طالب علیه السلام زاهدان به عنوان بیمارستان منتخب دانشگاه به صورت 24 ساعته در حال اجرا است.
 
وی گفت: در کد 247، بیماران با درد حاد قلبی، بدون انتظار و اتلاف وقت توسط پزشک، مورد بررسی قرار می گیرند و پس از تأیید سکته حاد قلبی، ادامه روند درمان طی خواهد شد، درمان پیش بینی شده در طرح 247 می تواند درمانی قطعی و نجات بخش جان بیماران دچار سکته حاد قلبی باشد.
 
وی ادامه داد: از ابتدای سالجاری تا پایان شهریورماه 61 بیمار کد 247 در  بیمارستان علی بن ابی طالب علیه السلام زاهدان پذیرش شده اند، که بیشترین آمار مربوط به فروردین ماه می باشد.
 
مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: خوشبختانه  با افزایش قابل توجه  امکانات و تجهیزات و نیروی متخصص مورد نیاز در بیمارستان ها،  شرایط به گونه ای به پیش رفته است که  اعزام و انتقال بین بیمارستانی روند کاهش را طی کند و تمام موارد تشخیصی و درمانی بیمار در یک بیمارستان انجام شود.
 
زهرا کیخا، مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: با برنامه ریزی و مدیریت صحیحی که در مرکز MCMC دانشگاه علوم پزشکی زاهدان صورت گرفته است خوشبختانه آمار شکایت اعزام بیماران بین مراکز درمانی کم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار