جمع آوری مدارس کانکسی بالای ۸ دانش‌آموز در استان اردبیل

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: مدارس کانکسی بالای ۸ دانش‌آموز و همچنین مدارس سنگی بیش از ۱۵ نفر این استان جمع‌آوری می‌شود.

سیداحد شیرین‌نژاد در نشست با فرماندار خلخال گفت: آن دسته از مناطق آموزش و پرورش استان که دارای مدارس کانکسی بالای ۸ نفر و همچنین مدارس سنگی بالای ۱۵ نفر در مناطق روستایی هستند، می‌توانند با ارائه مستندات خود نسبت به برخورداری دانش‌آموزان این مناطق از مدارس نوساز بهره‌مند شوند.

او افزود: پیش از این، طرح جمع‌آوری و جایگزینی مدارس نو به جای مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر و همچنین مدارس کانکسی بالای ۲۰ نفر در استان اردبیل اجرا شده است.
تخصیص ۲ هزار میلیارد ریال برای پروژه‌های نوسازی مدارس استان اردبیل

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل با بیان اینکه اعتبارات و امکانات اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان بر حسب نیاز مناطق و درصد محرومیت توزیع می‌شود، ادامه داد: در سال جاری ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرا و تکمیل پروژه‌های نوسازی و همچنین تعمیرات اساسی و ایزوگام مدارس استان تخصیص یافته است.

شیرین‌نژاد اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷۰ پروژه نوسازی مدارس در استان در حال اجرا است که از این تعداد ۱۱ پروژه مربوط به پروژه‌های نوسازی مدارس در شهرستان خلخال است.

او همچنین گفت: با توجه به اینکه اعتبارات پروژه‌های ایزوگام، آسفالت و تعمیرات اساسی مدارس نیز از این محل تامین می‌شود پس از کسر اعتبارات مربوط به موارد یاد شده مبلغ ناچیزی برای اجرا و تکمیل پروژه‌های نوسازی مدارس باقی می‌ماند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل با بیان اینکه هم‌اکنون فضای آموزشی خلخال ۲.۵ متر مربع به ازای هر دانش‌آموز است، افزود: با تکمیل و بهره‌برداری از ۱۱ پروژه نوسازی مدارس این شهرستان سرانه آموزشی در خلخال بیش از ۲ هزار متر مربع افزایش خواهد یافت.

شیرین‌نژاد گفت: در حالی که منطقه آموزش و پرورش خلخال از مشکل کمبود فضای آموزشی رنج می‌برد، ۵۰ درصد مدارس منطقه آموزش و پرورش خورش رستم در جنوب استان بیش از اندازه نیاز دانش‌آموزان منطقه بوده و مازاد هستند.

او اظهار کرد: به استثنای پروژه‌های نوسازی مدارس که به دستور وزیر آموزش و پرورش و در سفر به این استان مصوب شده و اجرای آن‌ها الزامی است در حال حاضر آغاز هرگونه پروژه جدید مدرسه‌سازی در استان اردبیل ممنوع است.

سیدجواد یحیی‌زاده، فرماندار خلخال هم در این جلسه با گلایه از نحوه همکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان در ارسال صورت جلسات استانی به فرمانداری گفت: متاسفانه در سال جاری اتفاق خاصی در حوزه نوسازی مدارس این شهرستان رخ نداده و تعدادی از مدارس سرویس بهداشتی مناسب ندارند.

او گفت: پس از گذشت پنج ماه از آخرین مصوبه با اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان هشت مورد از این مصوبات اجرا نشده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.