آنفلوانزا در زنجان روند صعودی گرفت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: طی هفته‌های گذشته موارد مثبت آنفلوانزا در مراکز درمان سرپایی و بستری استان روند صعودی گرفته است.

مشهود تقی لو معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به روند صعودی آنفلوانزا در زنجان گفت: بیشترین موارد مثبت آنفلوانزا و موارد بستری در بیمارستان ها مربوط به گروه سنی بالای ۶۵ سال و افراد دارای بیماری زمینه ای است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر شایع‌ترین عامل ابتلا به آنفلوانزا در استان ویروس نوع "ای و بی" است.

این مسوول توصیه کرد: با توجه به شیوع این بیماری، عموم افراد در هنگام عطسه و سرفه، دهان و بینی خود را بپوشانند و شست و شوی مداوم و مکرر دست ها با آب و صابون را فراموش نکنند.

وی، رعایت فاصله اجتماعی به ویژه در صورت داشتن علائم بیماری، دست ندادن، روبوسی نکردن و مراجعه به پزشک در صورت داشتن علائم بیماری را از جمله نکات مهم در پیشگیری از شیوع این بیماری ذکر کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطر نشان کرد: حضور نیافتن در اماکن عمومی و تجمعات، استراحت کردن در منزل، نوشیدن آب و مایعات کافی، مصرف منظم داروهای تجویز شده توسط پزشک و استفاده نکردن خودسرانه دارو به ویژه داروهای آنتی بیوتیک از دیگر راه های پیشگیری از این بیماری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.