تایید تلویحی آمریکا به صحیح بودن آمار شهدای غزه

دولت آمریکا در تغییری آشکار اعلام کرد آماری که توسط منابع فلسطینی درخصوص تعداد شهدا اعلام می‌شود، تقریبا دقیق است.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که نهادهای اطلاعاتی آمریکا اطمینان دارند که گزارش‌های فلسطینی درباره تعداد شهدای منتشر شده توسط مقامات بهداشتی غزه «تقریباً دقیق» است.

 این روزنامه نوشت: این اتکا به داده‌های فلسطینی نشان‌دهنده تغییر جزئی از سوی دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا است که پیشتر اعدادی را که منابع غزه منتشر می کردند «غیرقابل اعتماد» توصیف کرده بود.

از سویی دیگر، سازمان‌های بین‌المللی نیز به تردید رئیس‌جمهور آمریکا در مورد لیست تعداد شهدای ارائه شده توسط مقامات فلسطینی در نوار غزه پاسخ دادند، زیرا سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با حقوق بشر تأیید کردند که اعداد اعلام شده دقیق، تا حد زیادی مستند هستند.

 پیش از این، بایدن تعداد شهدای غزه را زیر سوال برد و گفت که «به تعداد اعلام شده از سوی فلسطینی ها اعتماد ندارد» بدون اینکه دلیل آن را توضیح دهد. در مقابل، وزارت بهداشت نوار غزه با انتشار یک سند ۲۱۲ صفحه ای حاوی نام و شماره شناسنامه بیش از هفت هزار فلسطینی که در بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی کشته شدند، واکنش نشان داد.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در بیانیه ای که برای رویترز ارسال شد، اعلام کرد: «اطلاعات وزارت بهداشت در گزارش های ما گنجانده شده است و مشخص است که این اطلاعات بر اساس منابع است.»

 به همین ترتیب، دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که تعداد شهدا به طور کلی مستند است و در راستی آزمایی حملات قبلی به غزه، اختلافات عمده ای پیدا نکرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار