آنروا: ۹۹ نفر از کارکنان خود را بر اثر بمباران‌های تل‌آویو از دست داده‌ایم

آژانس «آنروا» از شهادت کارکنان خود در بمباران‌های غزه و همچنین اعمال سیاست‌های مجازات دسته‌جمعی و آوارگی اجباری از سوی رژیم اشغالگر خبر داد.

فیلیپ لازارینی، کمیسر آژانس امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی می‌گوید از هفتم اکتبر، ۹۹ نفر از کارکنان این سازمان بر اثر بمباران‌های رژیم صهیونیستی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش الجزیره، این آژانس سازمان ملل همچنین اعلام کرد که اعمال محدودیت شدید بر غذا، آب و دارو در غزه «مجازات دسته جمعی» محسوب می‌شود. همچنین، وادار کردن یک میلیون نفر برای ترک خانه‌های خود و متمرکز کردن آن‌ها در مناطقی که فاقد زیرساخت‌های کافی هستند، «آوارگی اجباری» است.

پیش از این، گاردین در روز سه‌شنبه گزارش داده بود که جنگ در غزه با ۸۸ کشته، مرگبارترین جنگ برای امدادگران سازمان ملل بوده است. افزون بر این گفته می‌شود ۴۷ ساختمان متعلق به این سازمان بر اثر بمباران‌ها آسیب دیده است.

رهبران آژانس‌های سازمان ملل روز یکشنبه خواستار آتش‌بس فوری و دسترسی بشردوستانه به این منطقه شدند. با این حال آمریکا که یکی از مهم‌ترین حامیان رژیم صهیونیستی است، تا کنون مانع این امر شده و بر «وقفه» در جنگ تاکید می‌کند که کوتاه‌تر از آتش‌بس بوده و رسمیت کمتری دارد.

گفتنی است تا کنون ۱۰ هزار و ۵۶۹ فلسطینی بر اثر حملات رژیم اشغالگر به غزه، به شهادت رسیده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار