الزام تمام دستگاه ها برای لایروبی اروندرود

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به اهمیت لایروبی اروندرود برای توسعه اقتصاد منطقه ، این موضوع را الزامی برای همه دستگاه ها خواند.

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در سفر به آبادان و خرمشهر و بازدید آبی از بندر آبادان مسیر منتهی به بندر خرمشهر از طریق آبراه اروند گفت : لایروبی دهانه اروند رود برای عبور شناورهایی با تناژ بالا که قانون در برنامه ششم توسعه تکلیف کرده و این هم از اولویت تمام دستگاه ها از جمله سازمان پدافند غیر عامل خواهد بود.

به گفته او ملاحظات امنیتی، ملاحظات دفاعی و ملاحظات اقتصادی بعد از یک دوره چهل ساله باید بازتعریف شود و متناسب با منافع مردم منطقه و منافع ملی بتوانیم همکاری های مشترکی در بازگشایی آبراه اروند و لایروبی آن داشته باشیم که هم خرمشهر و هم بصره بتوانند از اروند رود استفاده ارزشمندی داشته باشند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: پیشینه دفاع مقدس در مناطق مرزی آبادان و خرمشهر اولویت بازتعریف منافع ایران و عراق ایجاد کرده و هم مرز بودن خرمشهر با عراق و سابقه دفاع مقدس در آن لزوم اولویت بازبینی منافع بین دو کشور را بیشتر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.