پایان عمر مغروقه خانیان در اروندرود تا ۴ ماه دیگر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت :  با پیگیری های صورت گرفته مغروقه خانیان تا پایان سال جاری خارج‌سازی می‌شود.

علی عسکری مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در نشست شورای مدیران معاونت برنامه‌ریزی سازمان بنادر و دریانوردی در بندر خرمشهر گفت : خارج سازی مغروقه خانیان به عنوان یکی از بزرگترین و پر ریسک ترین مغروقه موجود در اروندرود تا پایان امسال انجام می شود.

به گفته او خارج‌سازی این مغروقه در رونق بندر این شهرستان تاثیر زیادی خواهد داشت.

او با تاکید بر اینکه بندر خرمشهر از امکانات به روز کشور برای رونق و تجارت برخوردار است گفت : هدف اساسی ما در بندر خرمشهر ایجاد ترافیک کالا و تردد کشتی‌ها است که به همین منظور اقدامات تخصصی و مطالعاتی در حال انجام است که در صورت تحقق، شاهد توسعه و اشتغال در سطح منطقه خواهیم بود.

این مسئول با تاکید بر اینکه بندر خرمشهر از جهت زیرساخت و تسهیلات آمادگی کامل برای استقبال از سرمایه‌گذاران را دارد از پیگیری ها برای جذب سرمایه گذاران و ایجاد اشتغال برای جوانان بومی خبر داد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر همچنین گفت : با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای ایجاد صنایع تولیدی در بندر خرمشهر به دنبال حرکت به سمت بنادر نسل سوم هستیم.

او گفت: در هفت ماه سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته در عملیات تخلیه و بارگیری رشد ۴۷ درصدی در بندر خرمشهر به ثبت رسیده که در روزهای آینده با نیمه مکانیزه کردن این عملیات، قدم رو به جلوی در راستای افزایش صادرات برخواهیم داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.