گالری گردی در تهران با طوفان‌الاقصی و رویای زندگی

همزمان با عملیات «طوفان‌الاقصی» در غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در میدان نبرد با مقاومت فلسطین نمایشگاه‌هایی در بعضی از نگارخانه‌های برپا هستند.

نمایشگاه‌هایی از جمله «مقاومت می‌کنیم»، «رویای زندگی» و«با طوفان‌الاقصی تا روز آخر» در گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر تهران برپا هستند. 

«مقاومت می‌کنیم» در موزه هنر‌های دینی امام علی (ع)

نمایشگاه «مقاومت می‌کنیم» (نحن نقاوم) به پاس مقاومت فداکارانه مردم مظلوم غزه با ۱۸۰ اثر شامل پوستر، کاریکاتور، تصویرسازی و عکس ۱۴ تا ۳۰ آبان در موزه هنر‌های دینی امام علی (ع) به نشانی خیابان، ولی عصر (عج)، بلوار اسفندیار، پلاک ۳۵ دایر است.

«کودکان در آتش اسرائیل» در برج آزادی

نمایشگاه آثار پوستر، نقاشی و نقاشی‌خط با عنوان «کودکان در آتش اسرائیل» با ۳۴ اثر به همت استاد جلال عطارزاده و مشارکت برج آزادی و گروه هنری لیلا، ۱۵ تا ۲۶ آبان ساعت ۹ تا ۱۹ در تالار آیینه برج آزادی دایر است.

هدف از برگزاری این نمایشگاه محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در پی اتفاقات و حوادث اخیر غزه است تا ادای دینی باشد به کودکانی که جان خود را با مظلومیت و صبوری در راه مقاومت تا پیروزی قدس از دست دادند.

لیلا شاهنجرینی، نازنین منصوری، فاطمه شاهسون، الهام محمدی، فاطمه کیانی، علی پیرانی، زینب پیرانی، نسا احمدی دوست، سمیه نوروزی، لیلا لطفی زاده، بنفشه عرب، عرفان رسولی، عرفان عطارزاده، نازآفرین نادری، یونس رجبی و زهرا حسینی چوبه از هنرمندان حاضر در این رویداد هنری هستند.

«کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین» در موزه هنر‌های معاصر تهران

نمایشگاه «کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین» به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبایی با نمایش آثار ۴۰۰ هنرمند مطرح آمریکای لاتین از ۱۵ کشور از جمله آرژانتین، اکوادور، برزیل، هندوراس، مکزیک، کوبا، شیلی، کاستاریکا، کلمبیا، جمهوری دومینیکن، گواتمالا، پرو، اروگوئه، ونزوئلا و نیکاراگوئه با موضوع‌های استکبارستیزی، ضدصهیونیست، طوفان الاقصی و فلسطین، ۱۲ تا ۲۸ آبان به جز دوشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۸ در موزه هنر‌های معاصر تهران برپاست.

این نمایشگاه با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شده و شامل آثار هنرمندان مطرحی همچون آرس، آدان ایگلساستولدو، برادی رودریگوئز، رامیرو زاردویاس، لوییس کارلوس فرناندز، مارکوس دسوزا و رائول فرناندو زولتا است.

«با طوفان الاقصی تا روز آخر» در خانه عکاسان

نمایشگاه عکس «با طوفان الاقصی تا روز آخر» با ۴۲ اثر از آثار عکاسان رسانه‌های بین‌المللی فعال در فلسطین اشغالی از عملیات طوفان‌الاقصی ۲۴ مهر در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران در حوزه هنری انقلاب اسلامی واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ افتتاح شد و تا «روز پیروزی مقاومت غزه» روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ ادامه دارد. آثار این نمایشگاه هر هفته به روز می‌شود و تغییر می‌کند و عکس‌هایی که از دیوار پایین می‌آید به صورت کوچکتری بر روی یکی از دیوار‌های نمایشگاه اضافه می‌شود.

آثار استادان خوشنویس آذری‌زبان در باغ هنر

آثار بیست هنرمند خوشنویسی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان، ۱۹ آبان ساعت ۱۸ در گالری کوشک باغ هنر واقع در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، بزرگراه شهید حقانی غرب به شرق، بلوار کتابخانه ملی افتتاح می‌شود و تا ۳۰ آبان ساعت ۹ تا ۱۸ برپاست.

در این نمایشگاه آثار خوشنویسی از خط‌های مختلف از جمله نستعلیق، نستعلیق شکسته و نسخ روی دیوار می‌رود. غلامحسین امیرخانی از چهره‌های ماندگار حوزه خوشنویسی و اصغر شعردوست حافظ‌شناس از جمله مهمانان مراسم افتتاحیه این نمایشگاه هستند. در این مراسم از استاد میرحسین زنوزی و استاد غلامرضا سپهری به عنوان پیشکسوتان حوزه خوشنویسی تجلیل خواهد شد.

«رویای زندگی» در تئاترشهر

نمایشگاهی از نقاشی‌های زنده‌یاد شهریار تیمورپور طراح گریم و نقاش با عنوان «رویای زندگی» به همت انجمن گریم و ماسک خانه تئاتر ایران، گروه طراحان هنر و نمایشگاه‌گردانی بیتا عالی مهر، ۲۸ مهر تا ۲۶ آبان ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰ در سالن انتظار تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر دایر است.

«تصویرگران کوچک» در خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه تصویرسازی کتاب کودک با عنوان «تصویرگران کوچک» با نمایشگاه‌گردانی مهسا کشاورزی ۱۱ تا ۲۲ آبان در گالری استاد میرمیران خانه هنرمندان برپاست.

همچنین ۱۲ تا ۲۲ آبان نمایشگاه‌های نقاشی اثر احمد رضوی با عنوان «از رنگ به عشق و فریاد» در گالری استاد ممیز، آبرنگ اثر مجتبی غلامعلی‌زاده با عنوان «معماری باران» در گالری زمستان و مجسمه اثر بهادر احسانی با عنوان «اسباب‌بازی» در گالری پاییز خانه هنرمندان ایران برپا هستند. این مجموعه روز‌های شنبه تعطیل است و علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند روز‌های یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ به گالری‌های این مجموعه مراجعه کنند.

«سرِّ مکتوب» در باغ موزه هنر ایرانی

نمایشگاه گروهی هنرمندان آکادمی تایپوگرافی نقاشیان با حضور ۷۰ هنرمند رشته‌های خوشنویسی مدرن و نقاشی‌خط با عنوان «سرِّ مکتوب» ۱۲ تا ۲۲ آبان از ساعت ۹ تا ۱۷ در نگارخانه پردیس باغ موزه هنر ایرانی به نشانی میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصود بیگ)، خیابان دکتر حسابی دایر است. این نمایشگاه حاصل دو سال تلاش مستمر و فعالیت بی‌وقفه هنرمندان آکادمی تایپوگرافی نقاشیان تحت نظر محمد سعید نقاشیان است.

«نور در طرح و نقش» و «عشق داند» در فرهنگسرای ارسباران

نمایشگاه گروهی نقاشی محمد گائینی و حامد تقی‌زاده با عنوان «نور در طرح و نقش» ۱۳ تا ۲۳ آبان هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۹ در نگارخانه شماره ۲ فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا دایر است. آثار این نمایشگاه با تکنیک‌های رنگ روغن، آکرولیک و مداد رنگی خلق شده است.

همچنین نمایشگاه گروهی نقاشیخط بانوان هنرمند با عنوان «عشق داند» ۱۲ تا ۲۳ آبان هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ در نگارخانه هنر این فرهنگسرا دایر است.

در این نمایشگاه هنرمندان؛ شقایق امینی، مهرک عبدالصالحی، پریسا داوودی، گلناز فرهمندفر، نفیسه موثقی، ژینوس ترابیان، سیما سعیدی، حنانه گلی، ندا توکلی، مهدیس کاوه مهر، زهرا میرزایی، بهنوش حشمتی و غزاله حسینی‌پور، دایره را دستاویز خلق آثار خود کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
دیگه نگید اسراییل 25 سال آینده را نخواهید دید چون این حرف شبیه شوخی هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
یه نمایشگاه عکاسی هم از قبل و بعد غزه برگزار کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
هنوزم پیروزی میدونید این حماقت رو؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
چرا منفیش کار نمی کنه
آخرین اخبار