سیل ۴۵۰ میلیارد تومان به کالپوش خسارت زد

معاون عمرانی استاندار سمنان برآورد نهایی خسارت سیل در شرق این استان را ۴۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

حمیدی معاون عمرانی استاندار سمنان گفت: سیل در بخش‌های زیرساختی، کشاورزی، دامداری روستایی، آب و فاضلاب و واحدهای مسکونی خساراتی وارد کرده است که بیشترین آن در بخش کشاورزی و دامداری‌ها با ۲۳۸ میلیارد تومان است.

وی افزود : خسارت بخش جاده‌های بین روستایی و ابنیه ۱۴۵ میلیارد تومان ، مدارس ۵ و نیم میلیارد تومان، آب و فاضلاب ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، منابع طبیعی ۲۵ میلیارد تومان و شهر رضوان ۲۵ میلیارد تومان است.

به گفته وی ، بر اثر جاری شدن سیلاب ۴۵۰ واحد مسکونی نیازمند تعمیر شدند و ۷۶ واحد نیز تخریب شده اند که باید بازسازی شوند.

معاون عمرانی استاندار سمنان با اشاره به اینکه بر اثر سیلاب ۷ روستا مشکل آبرسانی داشتند گفت تاکنون مشکل آب در ۵ روستا رفع شده و دو روستای دیگر هم به زودی برطرف می‌شود و در این مدت به این دو روستا با تانکر آبرسانی خواهد شد.

حمیدی با بیان اینکه ۳ مدرسه در کالپوش به علت جاری شدن سیلاب آسیب دیده‌اند گفت: کار پاکسازی دو مدرسه انجام شده تا شنبه دانش آموزان به سر کلاس‌ها بازگردند .

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه کار پاکسازی آثار سیل از روستاها پایان یافته است خاطرنشان کرد شهرداری شاهرود معین پاکسازی آثار سیل از شهر رضوان است و این عملیات ادامه دارد.

معاون عمرانی استاندار سمنان همچنین با اشاره به اینکه بانوی مفقود شده در سیلاب کالپوش هنوز پیدا نشده است گفت: عملیات جستجو فردا با روشن شدن هوا ادامه خواهد یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
متخصصان آب و خاک بجای هوشمندسازی بهتر نیست فکری برای سیل و کم آبی کنند؟