امدادرسانی به ۵۸۰ حادثه دیده سیل در گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از امدادرسانی به ۵۸۰ حادثه دیده سیل در استان خبر داد.

قاسم غریب آبادی گفت: در پی بارش باران از عصر سه شنبه ۱۶ آبان در استان شاهد جاری شدن سیل و آبگرفتگی در برخی از شهر‌های استان بودیم.

او افزود: طی این مدت ۲۱ تیم به همراه دو تیم توانا متشکل از ۹۰ امدادگر به ۵۸۰ حادثه دیده سیلاب امدادرسانی کردند.

غریب آبادی ادامه داد: امدادرسانی در محور خوش ییلاق که به دلیل بارش شدید باران و ریزش کوه مسدود شده بود به اتمام رسیده و بازدید از روستا‌های کاشیدار و نراب نیز انجام شد، همچنین امداد رسانی پاکسازی ۸ مورد منزل مسکونی و۲۵ رها سازی خورو گرفتار شده هم انجام شد.

او ادامه داد: نیرو‌ها جهت امداد رسانی به روستا‌های ده چناشک و صفی آباد مینودشت به دلیل عدم دسترسی خودرویی در ابتدای روستا‌ها به صورت پیاده به منطقه اعزام شدند و پس از محیا شدن شرایط اعزام تیم به منطقه و تخلیه آب منازل در حال انجام است.

غریب آبادی گفت: امداد رسانی به خودرو گرفتار شده (یک دستگاه اتوبوس) به علت گیر افتادن در گل و لای و مسدود شدن محور، نفرات حادثه دیده به محل امن (نمازخانه شهرداری گالیکش) انتقال و توزیع اقلام اضطراری (۳۰ تخته پتو و ۵ بسته غذایی ۷۲ ساعته) صورت گرفت.

غریب آبادی گفت: در حادثه ریزش پل علی برده کالیگش تعداد حادثه دیده ۳ نفر بود که از این تعداد ۲ نفر توسط مردم رهاسازی شده و یک نفر فوتی پیدا شد.

او افزود: در روستای هیوه چی گنبدکاووس، تیم ارزیاب اعزام و در روستای عباس آباد به دلیل بالا آمدن آب رودخانه و نفوذ به منازل، اهالی روستا تخلیه و در روستا‌های اطراف اسکان داده شده است عملیات ادامه دار، همچنین۱۱ چادراسکان اضطراری همراه اقلام امدادی توزیع شده است.

او گفت: با توجه به مسدود شدن محور جنگل گلستان و انتقال ترافیک به محور خوش ییلاق جهت پوشش امدادی محور یک تیم عملیاتی در محور مستقر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار