امدادرسانی هلال احمر گلستان در بیش از هزار و ۱۰۰ عملیات امدادی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۴ هزار نیروی عملیاتی هلال احمر استان در بیش از هزار و ۱۰۰ حادثه امدادرسانی کردند.

قاسم غریب آبادی گفت: در شش ماهه نخست سال، ۴ هزار و ۱۶۸ نفر از امدادگران و نجاتگران استان با استقرار در ۳۵ پایگاه امدادونجات، مراکز امدادی و کشیک اضطراری شعب در یک هزار و ۱۵۷ ماموریت امدادی ارائه خدمات کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: این ماموریت‌ها شامل ۸۱۰ مورد حادثه ترافیکی و حمل‌ونقل، ۶۸ مورد کوهستان، ۱۹ مورد سیل و آبگرفتگی، ۵ مورد آتش سوزی جنگل و مرتع، یک مورد طوفان، یک مورد ریزش آوار، ۲ مورد برف و کولاک، ۷ مورد دریایی و ساحلی، ۲ مورد زلزله، ۲ مورد صنعتی و کارگاهی، ۲ مورد حادثه هوایی، ۹۲ مورد خدمات شهری، ۱۲۳ مورد خدمات حضوری و ۲۳ مورد خدمات مناسبتی بوده است.

او گفت: در این مدت ۶ هزار و ۹۷۹ نفر از حوادث متاثر و از میان آن‌ها ۲ هزار و ۴۶۷ نفر مصدوم شده و  ۹۱۰ نفر از مصدومین توسط نیرو‌های هلال احمر به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

به گفته غریب آبادی ۳ هزار و ۷۶۲ نفر در حوادث ۶ ماهه نخست سال امدادرسانی شدند و ۲۶۲ نفر نیز در محل حادثه به صورت سرپایی مداوا شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: در این بازه زمانی یک هزار و ۳۵۲ دستگاه خودروی امدادی شامل ۱۰۱۳ دستگاه آمبولانس، ۱۷۶ دستگاه خودروی کمکدار و ۱۶۳ دستگاه خودروی نجات بکارگیری شد.

او با اشاره به اینکه بیشترین حوادث طی این مدت حوادث جاده‌ای بوده است، تاکید کرد: در آغاز نیمه دوم سال و نزدیک شدن به فصل سرما از رانندگان تقاضا می‌شود اقدامات پیشگیرانه لازم از جمله بررسی سلامت خودرو را انجام دهند و در صورت تمایل به سفر، تا پیش از شروع زمستان برنامه ریزی کنند تا از تردد‌های غیرضروری در زمان برف و یخبندان جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.