ارسال بیش از ۳ هزار اثر به جشنواره فرهنگی هنری ذوالفقار

دبیر جشنواره ذوالفقار با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۱۵۰ اثر به این جشنواره ارسال شده، گفت: از ۳۱ استان در این جشنواره شرکت کردند.

دبیر جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ذوالفقار با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۱۵۰ اثر به جشنواره فرهنگی هنری ذوالفقار ارسال شده، گفت: از ۳۱ استان در این جشنواره شرکت کردند که استان کرمان بیشترین اثر را برای جشنواره فرهنگی هنری ذوالفقار ارسال کرده است.

مصطفی جعفری در نشست خبری به مناسبت سومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ذوالفقار گفت: این جشنواره در راستای ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود کما اینکه دبیرخانه دائمی این جشنواره به کرمان داده شده است.

وی با بیان اینکه هنر خلاق، وحدت بخش وامید آفرین از رویکرد‌های جشنواره هستند، افزود: ۳ هزارو ۱۵۰ اثر از ۳۱ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بیش از ۲۰ استان آثار برگزیده خواهد دادشت و برگزیدگان ۲۲ آبان ماه در هشت رشته معرفی می‌شوند.

دبیر جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ذوالفقار گفت: امسال حدود ۵۰ مقاله علمی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که ۲۰ مورد آن برگزیده و به صورت کتاب در خواهند آمد.

وی گفت: استان‌کرمان بیشترین آثار را به جشنواره ارسال کرده و پس از آن، تهران، قم و خراسان رضوی به ترتیب آثار ارسال کرده‌اند.

جعفری با بیان اینکه حدود بیش از هزارو ۵۰۰ اثر در بخش دانشجویی بوده و ۷۰ درصد شرکت کنندگان را بانوان تشکیل داده است، گفت: این جشنواره در بخش‌های نقاشی، پوستر، عکس، خوشنویسی، موشن گرافی، شعر، داستان کوتاه و مقاله برگزار می‌شود.

جعفری گفت: محور‌های جشنواره، مقاومت، صلح، امید و کرامت انسانی، فرهنگ شهادت، ایثار و فداکاری، دفاع مقدس، فرهنگ و تمدن ایرانی ـ اسلامی، ولایتمداری، بصیرت افزایی، میهن پرستی و... است.

دبیر اجرایی جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ذوالفقار بیان داشت: کنسرسیوم اشتغال با توجه به نیاز صنایع برای تامین اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای تشکیل شده وقرار است که ۱۸ تفاهمنامه نهایی در ۲۱ آبان ماه به همین منظور امضا شود.

برچسب ها: جشنواره ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار