هفت‌هزار میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده در سمنان تامین اعتبار شد

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: هفت‌هزار میلیارد ریال در نیمه نخست ۱۴۰۲ از محل پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد.

علی حسین‌پور مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده از سوی اداره‌کل امور مالیاتی استان سمنان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان نیمه نخست سال ۱۴۰۲ افزایش ۱۹۷ درصدی داشت.

وی اضافه کرد: بیش از ۲ هزار و ۴۴۰ میلیارد و ۶۳۴ میلیون ریال در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ از محل پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده از سوی اداره‌کل امور مالیاتی استان سمنان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده از سوی این اداره‌کل به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان سمنان صرف فعالیت‌های جاری و عمرانی در شهر و روستا‌های استان از جمله ارتقای مبلمان شهری، بهسازی روستایی و تکمیل زیرساخت‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: سرانه عوارض پرداختی به ازای هر نفر در استان سمنان نسبت به بسیاری استان‌ها رقمی بالا و قابل توجه است و بخشی از این افزایش پرداختی با پیگیری‌های سازمان امور مالیاتی و دریافت سهم استان سمنان از گمرک‌های خارج از استان و اقلام وارداتی استان سمنان محقق شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با یادآوری جمعیت ۷۰۲ هزار و ۳۶۰ نفری استان سمنان بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ ادامه داد: محاسبه سرانه عوارض به ازای هر یک نفر از تقسیم پرداختی به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها به کل جمعیت استان محاسبه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.