رئیس کمیسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی:

مردم فلسطین با جان و دل پای سرزمینشان ایستاده‌اند

الهیان گفت: با وجود مشکلات و کمبود‌ها همچنان مردم مظلوم فلسطین پای سرزمینشان ایستاده‌اند.

زهره الهیان، رئیس کمیسیون حقوق بشر مجلس در نشست واکاوی نقش حقوق بین‌الملل و بشردوستانه در خصوص فجایع غزه؛ نقص‌ها و راهکارها اظهار کرد: غزه همانند یک  زندان روباز بزرگ جهانی است. حتی حق حیات از آن ها گرفته شده است. با کلمات نمی‌توان از دل مردم غزه حرف زد. 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، وی بیان کرد: حتی مسیحیان از جنایت رژیم صهیونیستی در امان نیستند.  سازمان‌های بین‌المللی مانند یونسکو و یونیسف کجا هستند. دنیا به سمت هرج‌ و مرجی حرکت می‌کند که ناشی از رویکرد کشور‌ها و سازمان‌های مختلف در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی است. دستور به مهاجرت اجباری به مردم غزه داده شده است اما آن ها با جان و دل پای سرزمین های خود ایستاده اند. 

الهیان گفت: در این شرایط باید جنایت‌های رژیم صهیونیستی مستندسازی شود؛ استراتژی ضاحیه در حال تکرار است تا مردم غزه دست از مقاومت بردارند و برای این هدف اینترنت را قطع کردند؛ ما در کمیته حقوق بشر مجلس در این زمینه مکاتباتی داشتیم و وضعیت زنان و کودکان را مورد تایید قرار دادیم و از کمیسیون جایگاه زن سازمان ملل خواستیم رژیم صهیونیستی را از این کمیسیون حذف کند؛ در عین حال خواستیم نام رژیم صهیونیستی از فهرست صلیب سرخ جهانی حذف بشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار