معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان :

تکمیل راه آهن زاهدان – ایرانشهر – چابهار در گرو اختصاص ۳۴ هزار میلیارد تومان است

بیجار گفت: اتمام پروژه راه آهن زاهدان – ایرانشهر – چابهار برای اتصال چابهار به میلک به صورت ریلی حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

منصور بیجار از پیشرفت بیش از ۶۶ درصدی راه آهن زاهدان – ایرانشهر – چابهار خبر داد و گفت: پس از افتتاح خط ریلی زاهدان - خاش و با حرکت اولین قطار مسافربری، روزانه شاهد جابجایی هم استانی‌ها و مردم به صورت رفت و برگشت و کاهش تصادفات در این مسیر ارتباطی هستیم و برای اتصال این ابر پروژه به مرز میلک به ۳۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: بر اساس طراحی های باری پیش بینی شده برای این خط، می توان با تأمین و افزایش ناوگان ریلی مخزن دار، برای تسهیل در انتقال فرآورده‌های نفتی از مبادی تولید به انبارهای نفت استان نیز از خط ریلی می‌توان استفاده کرد.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هم اینک از هشت قطعه این مسیر ریلی؛ ۲ قطعه آن ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است.

وی ادامه داد: در بررسی های فنی این پروژه قسمت های زیرسازی، اجرای تقاطع ها و پل های خاص و آبروها و تونل ها حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نیاز است در اجرای روسازی و احداث ایستگاه‌ها سرعت عملیات اجرایی افزایش یابد تا هر چه زودتر استان از این خط مهم ریلی بهره مند شود.

بیجار افزود: فاز دیگر این پروژه که هم اکنون در حال اجراست اتصال خط ریلی زاهدان به میلک است تا با افزایش توان و ظرفیت جابجایی بار و مسافر شاهد شکوفایی و رونق مبادلات مرزی در استان باشیم و اهداف این طرح به زودی قابل رویت خواهد بود.

وی بیان کرد: راه آهن زاهدان به میلک در ۶ قطعه به طول ۲۶۴ کیلومتر طراحی شده که هم اینک چهار قطعه از آن به پیمانکار واجد شرایط برای اجرا واگذار شده است.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این طرح مهم ریلی موجب اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد اقیانوسی و سبب ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی منطقه خواهد شد و پیش بینی می شود تا سال ۱۴۲۰ بیش از ۲ میلیون مسافر و هفت میلیون تن بار از طریق این خط ریلی منتقل شود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار